Vermeldign in het EOT extra kosten

Peterken
Topic Starter

Vermeldign in het EOT extra kosten

#1 , 16 sep 2009 11:46

In mijn EOT staat het volgende (letterlijk).
"te betalen door de ouder waar het kind op dat moment bij verblijft: Opvoeding, eten,opvang, hobby's, kleding."
"Te betalen door beide ouders elks de helft: (steeds in onderling overleg) Brillen,Beugels,hospitalisatiekosten, schooluitstappen.
Nu vraagt mijn ex via de maandelijkse afrekening: voor en nabewaking,uitstappen, eten, gewone dokterskosten en tandartskosten terug. Evenwel zonder briefje vd ziekenkas. Volgens mij moet ik enkel betalen wat er letterlijk in het EOT staat. En dat zijn voor de extra kosten: uitstappen. Of heb ik het mis. Een mens wordt er gek van.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 16 sep 2009 18:04

In mijn EOT staat het volgende (letterlijk).
"te betalen door de ouder waar het kind op dat moment bij verblijft: Opvoeding, eten,opvang, hobby's, kleding."
"Te betalen door beide ouders elks de helft: (steeds in onderling overleg) Brillen,Beugels,hospitalisatiekosten, schooluitstappen.
Nu vraagt mijn ex via de maandelijkse afrekening: voor en nabewaking,uitstappen, eten, gewone dokterskosten en tandartskosten terug. Evenwel zonder briefje vd ziekenkas. Volgens mij moet ik enkel betalen wat er letterlijk in het EOT staat. En dat zijn voor de extra kosten: uitstappen. Of heb ik het mis. Een mens wordt er gek van.
Vraag een duidelijke omschrijving van de kosten die zij naar voren brengt - met inbegrip van een overzicht van de reeds terugbetaalde gelden door de ziekenkas.
Zonder dit overzicht kan ze je in feite niet dwingen om zomaar bedragen te storten.

Hanna

#3 , 17 sep 2009 13:07

Hallo
ik zou in jouw geval echt de akte toepassen : daarin staat het al gedetailleerd vermeld !
Dus niks extra daar buitenaf : dat is voor je ex zelf ! En indien uitzondering, was het in overleg. Is dat overleg gebeurd tss jullie twee ?

Indien ze iets betaald wil zien door jou : sowieso bewijsstukken vragen.
Zoniet, zeker niets betalen want dan schep je een precedent en ben je vertrokken voor nog een hele resem aan kosten waaraan je zal moeten gaan bijdragen, vrees ik...
Je moet daar een rechte lijn in trekken of je gaat nog meer problemen krijgen.

veel succes !
H.

Reclame

Lex

#4 , 17 sep 2009 13:41

Het expliciteren van buitengewone kosten heeft als voordeel dat datgene wat NIET vermeld werd,beschouwd moet worden als zijnde gedekt door de gewone onderhoudsbijdrage(Vred. Menen 28 juni 2000,AR. 96A460)

Ik denk dat dit voldoende duidelijk is?

Terug naar “Echtscheiding”