Wat als je geen extra kosten meer kan betalen?

Fabi
Topic Starter

Wat als je geen extra kosten meer kan betalen?

#1 , 06 jul 2009 22:40

Neem, je werkt elke dag , betaald netjes alimentatie, en extra kosten, maar.....ze eist meer, vakantiekampen, dure kledij, taalcursussen, en laat je fantasie maar de vrije loop.

Maar je hebt nog 2 kinderen in je nieuwe situatie, die kunnen niet op kamp of leuke grilletjes meedoen.

Deze maand kan je niet meer enkel alimentatie, 45 % van je loon gaat naar hen, je nieuwe gezin moet het maar redden met de vrouw haar inkomen.

X-tra kosten ween nu even te zwaar, de klentjes willen ook es naar dolfinarium, of plopsa. De andere 2 kinderen hebben niks tekort, integendeel.

Nu wil ik gewoon even een normale reactie wat u zou doen als vader, moeder stiefmoeder, geen blamages of goedkope kritiek.
Kan een rechter loonsbeslag doen? Ook al doe je je best?
Bedankt voor je mening

Prettige vakantie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 07 jul 2009 16:13

Neem, je werkt elke dag , betaald netjes alimentatie, en extra kosten, maar.....ze eist meer, vakantiekampen, dure kledij, taalcursussen, en laat je fantasie maar de vrije loop.

Maar je hebt nog 2 kinderen in je nieuwe situatie, die kunnen niet op kamp of leuke grilletjes meedoen.

Deze maand kan je niet meer enkel alimentatie, 45 % van je loon gaat naar hen, je nieuwe gezin moet het maar redden met de vrouw haar inkomen.

X-tra kosten ween nu even te zwaar, de klentjes willen ook es naar dolfinarium, of plopsa. De andere 2 kinderen hebben niks tekort, integendeel.

Nu wil ik gewoon even een normale reactie wat u zou doen als vader, moeder stiefmoeder, geen blamages of goedkope kritiek.
Kan een rechter loonsbeslag doen? Ook al doe je je best?
Bedankt voor je mening

Prettige vakantie
Wat is er afgesproken via EOT of geregeld via vonnis?
Als daar bovenop de alimentatie nog extra kosten vernoemd worden dienen die betaald te worden.
Wat er nog meer gevraagd wordt, (men kan eisen stellen, maar die ingewilligd zien is een andere zaak hé) kan men eventueel weigeren als er nergens melding van gemaakt wordt.

Fabi
Topic Starter

#3 , 07 jul 2009 21:19

Op zijn vonnis staat ; (punt komma) is dit dan enz??
Bedankt

Reclame

marmat

#4 , 07 jul 2009 21:34

; in een vonnis is te lezen als een punt, en zeker niet te interpreteren als "enz.".

Enkel de opsomming van wat expliciet in het vonnis staat vermeld, is verschuldigd.

Al het bijkomende dat eventueel wordt gevraagd door de tegenpartij (en dat dus niet in het vonnis staat vermeld) is niet opeisbaar.

judifor

#5 , 15 sep 2009 16:05

en de conclusie was dat het opsommend lijstje van bijzondere kosten niet limitatief was en dat indien ik niet betaalde er beslag ging volgen. de meerdaagse studiereizen en schoolreizen werden trouwens al uitgebreid in beroep met ééndaagse reizen. hier ging het over een buzzypazz en zelfs verplaatsingsonkosten stonden niet vermeld. conclusie het wordt dus niet gelezen als een punt, in het tegendeel. ik dacht dat dus ook. hier is sprake van willekeur en het lijstje is arbitrair aan te vullen door mijn ex. een vrederechter doet daarmee wat hij wilt.

Peterken

#6 , 16 sep 2009 11:47

Zit in hetzelfde straatje. Betaal enkel en alleen wat er letterlijk in het EOT staat. Als je begint af te wijken en dingen te betalen die je eigentlijk niet moet betalen gaan ze verder en verder.
Wat het beslag betreft, zeg dat je wanneer het tot dat komt je een vrijwillige verschijning voorteld aan de beslagrechter. Zo bespaar je een heleboel kosten uit.

Terug naar “Echtscheiding”