vraagje

zim
Topic Starter

vraagje

#1 , 16 aug 2009 11:23

ik ben nu reeds 16 maand van mijn ex weg
we hebben een regeling getroffen dat ieder om beurt onze dochter heeft
nu is de vraag
mag mijn dochter bijmij in bed slapen of moet ze in haar eigen bedje slapen
alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Simon Verhoeven

#2 , 16 aug 2009 12:14

Ze moet een eigen bed hebben, maar afhankelijk van de leeftijd is het normaal geen probleem dat ze af en toe ook eens in je bed ligt.

zim
Topic Starter

#3 , 16 aug 2009 13:27

ze heeft en eigen bedje en wordt bijna 8 jaar
haar mama zei dat ze niet bij mij mocht slapen
vandaar mijn vraag

Reclame

dieke

#4 , 16 aug 2009 15:25

ze heeft en eigen bedje en wordt bijna 8 jaar
haar mama zei dat ze niet bij mij mocht slapen
vandaar mijn vraag
Nu kan ik even niet goed volgen... het is dus niet jouw biologische dochter?

zim
Topic Starter

#5 , 16 aug 2009 18:38

HET IS MIJN EIGEN DOCHTER
WIJ ZIJN UIT ELKAAR
IK HEB ZE OM DE 14 DAGEN EN TELKENS IN DE HELFT VAN DE VAKANTIES
ZE HEEFT THUIS EEN EIGEN BEDJE
MAAR MAG ZE DAN OOK IN MIJN BED SLAPEN AANGEZIEN IK HAAR VADER BEN

dieke

#6 , 16 aug 2009 19:54

Sorry zim, ongelooflijk dom van mij. Ik ging ervanuit dat je een vrouw was. Vraag me niet waarom, gewoon simpele duif geweest vrees ik.

dieke

#7 , 16 aug 2009 20:00

Over je vraag... ik ben geen jurist, dus voor de wetteksten moet je even wachten tot er hier iemand misschien raad weet.

Het lijkt mij vooral belangrijk om in zulke zaken toch nog een manier te vinden om te overleggen met je ex. Wel of niet bij de ouders in bed mogen slapen lijkt mij een opvoedkundige kwestie waarover je beter een consensus kan bereiken. Langs de andere kant is het natuurlijk zo dat het zeker wel kan dat er bij jou thuis sommige andere regels gelden dan bij de mama thuis. Maar over zulke dingen lijkt het me dus best dat er steeds overleg is.

Als ik u was, zou ik op dat vlak proberen het eens te geraken met mijn ex en desnoods dus ingaan op haar eis. Er zijn manieren genoeg om je dochter te laten zien dat je haar graag ziet zonder dat ze daarom bij jou in bed hoeft te slapen. Ik zou alvast je ex niet de pap in de mond geven door hierin je been stijf te houden. Maar dat is dus mijn persoonlijke mening; hopelijk krijg je hier duidelijke wetteksten voorgeschoteld.

chrisd

#8 , 17 aug 2009 01:47

Strikt genomen zal dochter m.i., zolang er geen sprake is van seksuele bejegening, in vaders bed mogen slapen; slim lijkt het me niet.

tatercounter

#9 , 17 aug 2009 17:05

Mijn kinderen hebben zelf altijd bij mij in bed geslapen (toen ik nog samen was met hun vader) dus ik snap zeker de voordelen voor het kind van samen slapen.

Maar in uw situatie zet u volgens mij de deur wagenwijd open voor speculaties dat er meer aan de hand zou zijn. Is het niet uw ex - al dan niet opgestookt - dan mss wel door derden. Een kind van 8 vertelt zo'n dingen aan een vriendinnetje, ze ziet u mss al eens naakt als u in bad gaat... Mensen leggen die dingen samen en maken van de hele situatie iets wat het niet is. Stel uzelf eens de vraag of het samen slapen u dat allemaal waard is.

Rebel-with-a-cause

#10 , 07 sep 2009 14:59

Voor nog geen€ 40 ben je zeker dat je geen miserie op je hals haalt.

Terug naar “Echtscheiding”