huis toekomstige ex mee financieren door deel op kinderen te zetten

yannickwensberg
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

huis toekomstige ex mee financieren door deel op kinderen te zetten

#1 , 10 dec 2019 22:22

Hallo
we gaan scheiden. co-ouderschap.
Ik zou het huidige huis overkopen en hem de helft hiervan geven.
Ik heb nog geld van alleen mezelf en wil hem wel helpen om een deftig huis te kopen.
Hiermee (helft van huidig huis) kan hij geen ander huis naar zijn wensen kopen, dus wil ik eventueel overwegen om bijvoorbeeld 2 keer 1/6 (in totaal dus 1/3 :D ) van zijn nieuwe huis te betalen en op naam van de 2 kinderen zetten. Bijvoorbeeld dus: nieuw huis kost 300.000 hij heeft 200.000 en telkens 1/6 op naam van de kinderen voor telkens 50.000. dus het nieuwe huis staat voor 2/3 op zijn naam en 1/3 op de kids.
(bovenstaande getallen zijn gewoon voor een gemakkelijk rekenvoorbeeld)
bedoeling is dat het geld dat ik in dit huis steek later naar de kinderen gaat en hij nooit aanspraak kan doen op dat geld (je weet nooit wat de toekomst brengt)

Is dit een goede en haalbare manier om mijn investering veilig te stellen naar de kinderen?
Ik neem aan dat hij dan ook vruchtgebruik moet kopen (om ervoor te zorgen dat de kinderen nooit kunnen eisen om het huis te verkopen om hun deel te krijgen).

graag jullie advies.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
yannickwensberg
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 dec 2019 23:55

niemand hier expertadvies? :?

Evi (Odos)
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website Facebook Twitter

#3 , 13 dec 2019 09:45

Een notaris kan je hier het beste advies in geven.
Ik zou denken aan een deel voor de kinderen in blote eigendom voor bv. 20 jaar en zijn deel in vruchtgebruik.
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”