Beste,
Mijn ex en ikzelf trachten te komen tot een EOT. Op zich lijkt alles netjes verdeeld en hebben we het nodige uitwerkt.
Enkel is mijn ex op dit moment misschien niet in staat om het hypothecair krediet over te nemen.
Graag wil ik haar de mogelijkheid bieden om het huis toch te kunnen houden, doch wens ik me in te dekken.
Afspraak is dat zij mij 25000 euro zou betalen om mij uit te kopen. Waarde van het huis is geschat op 210000 euro, waarvoor zij inclusief de 25000 euro 175000 euro zou moeten lenen. Op dit moment weigert de bank haar de hypothecaire lening.
Omdat we zonder ruzie uit elkaar gaan, wens ik haar de mogelijkheid te geven om uiteindelijk het huis toch te kunnen aankopen. Hiervoor wens ik haar een termijn te geven van maximaal 2 jaar. Hetgeen ik graag wil voorstellen is dat ik haar op een termijn van maximaal 2 jaar maandelijks 200 euro stort. Op deze manier wordt de lening draaglijker voor haar. Na deze periode zouden we het huis willen verkopen mocht ze nog steeds niet in staat zijn om het huis daadwerkelijk over te nemen. Maar, ik wil me gedurende die 2 jaar wel indekken, want in theorie beschouwen we het huis als haar eigendom en is zij mij enkel geld verschuldigd.
Hoe mij best in te dekken?