DRINGEND Wijzigen bezoekrecht mogelijk in onderstaand geval?

Bitchy
Topic Starter

DRINGEND Wijzigen bezoekrecht mogelijk in onderstaand geval?

#1 , 19 aug 2009 08:58

Hallo,
Hier een korte schets:
Sinds 7jr gescheiden, 2kids van 10 en 13jr, nieuw samengesteld gezin met nog zoontje van 6 met nieuwe partner.
Hoofdverblijf kids is bij mij, ze gaan 3 weekends per maand + helft van elke vakantie naar de papa. (Vonnis Kortgeding te Brussel)
Gisteren krijg ik telefoon van mijn kinderen (al wenend) dat papa dronken is, in huis plast !!! en dat ze doodsbang zijn en ze daar wegwillen. (waren 2 weken bij hem nu). Hij had ze een hele dag alleen gelaten, er was enkel kraantjeswater om te drinken en ze hebben aan een vriend van de papa geld moeten vragen om te eten (om 21uur 's avonds)
Kinderen natuurlijk gaan ophalen, eerst politie gebeld want was agressief volgens kids... Deze laatste kunnen buiten bemiddelen niets doen, is burgerlijk!
Lijkt het jullie opportuun/mogelijk om zijn "bezoekrecht" aan te vechten op basis van deze gebeurtenis?
Mijn kinderen zijn bang van vader en willen niet terug...
HELP

PS: ik neem vandaag natuurlijk ook nog contact op met mijn advokaat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 19 aug 2009 14:30

Lijkt het jullie opportuun/mogelijk om zijn "bezoekrecht" aan te vechten op basis van deze gebeurtenis?...PS: ik neem vandaag natuurlijk ook nog contact op met mijn advokaat.
Het eerste wat in mij opkomt (op zich veel te vroeg om duidelijke standpunten in te nemen) is dat je zo snel als mogelijk - vanaf zowat 6 uur later - de kinderen terug brengt waar ze horen waarbij je kan melden dat je later eens wil praten met hem over de gebeurtenisen. vb. items als hij zch nog eens zinnens is zich te bezatten dat hij dit best eens meld en dat de kinderen dan welkom zijn bij U (en visa versa)

Dit soort van taferelen komen bij politie vrij vaak voor, dus ook als beide ouders nog samen zijn. Politie zou bij dat laatste ook jeugdbescherming op dat gezin kunnen afsturen waarbij men denkt aan procedures, advocaten en kinderen weghalen bij de ouders ed.
http://www.conseo.nl/kindindeknel/2009/ ... il-bij.php

Met de gegevens hier voor handen zou ik zeggen dat een warmhartige aanpak met een mantel der liefde om je heen beter is dan dringend gaan sleutelen aan de verblijfsregeling

RR
Laatst gewijzigd door roderidder op 19 aug 2009 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Bitchy
Topic Starter

#3 , 19 aug 2009 15:14

Bedankt voor de reply, maar...

Ze terugbrengen waar ze horen???
Vind je nu echt dat ze daar horen te zijn???

Zou jij met een gerust hart jouw kinderen terugbrengen???

En dit is trouwens niet het eerste voorval, hij is nogal labiel...

Reclame

roderidder

#4 , 19 aug 2009 15:44

ja
ja
moeilijk in te schatten maar om die reden zou je als ze bij U zijn stimuleren omdat ze vaak naar papa mailen, sms'en, chatten, bellen

juist omwille van de door U aangehaalde argumenten zou een flexibele regeling (lees met wat extra tijd voor hem wat niet in de kortgedinguitspraak voorzien is) een meerwaarde zijn

Waarom: Dan heb je argumenten om eens neen te zeggen als het volgens dat zelfde papier eens ja moet zijn, zoals nu het geval.
hij is nogal labiel...
Vertel...

RR
Laatst gewijzigd door roderidder op 19 aug 2009 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Bitchy
Topic Starter

#5 , 19 aug 2009 15:50

Het gaat hier niet over wat ik wil, maar over de veiligheid en het welzijn van mijn kinderen.
Voorheen hadden we co-ouderschap maar hij is verhuisd (+50km) en heeft van zijn co-ouderschap afstand gedaan.
Denk niet dat hij zit te wachten op meer tijd met zijn kinderen eerlijk gezegd.
Verder is het zo dat ze bij ons een normale, stabiele gezinssituatie ervaren en bij hem een knipperlichtrelatie met zijn al even labiele vriendin (en moeder van hun dochtertje van 1)
Mijn zoon van 10 is in behandeling voor psychische problemen, denk je echt dat dit zijn mentale gezondheidstoestand ten goede komt?
En mijn dochter van 13 wordt door haar vader hoer genoemd, kan dit allemaal volgens jou?
Is dat vaderlijk?

roderidder

#6 , 19 aug 2009 16:12

Het gaat hier niet over wat ik wil, maar over de veiligheid en het welzijn van mijn kinderen.
Als dat de algemene norm zou zijn, dan is onderstaande quote pure fictie
Uit cijfers van een momentopname, nl. 1 januari 2004 weten we dat bijna honderd duizend Vlaamse baby’s peuters en kleuters reeds een scheiding van hun ouders hebben moeten ondergaan.
Helaas...

Ik vrees gewoon dat de veiligheid en het welzijn van kinderen beter af zijn als ouders zelf trachten hun problemen te regelen. Dat heeft in deze draad tot op heden nog te weinig aandacht gehad om je dan zomaar te geloven
Mijn zoon van 10 is in behandeling voor psychische problemen, denk je echt dat dit zijn mentale gezondheidstoestand ten goede komt?
En mijn dochter van 13 wordt door haar vader hoer genoemd, kan dit allemaal volgens jou?
Is dat vaderlijk?
nee
nee
nee

Maar, wat is nu de beste weg voor iedereen? een hamonisatie toch... en dat bekomt men niet met procederen

RR

Bitchy
Topic Starter

#7 , 19 aug 2009 17:00

Baseer je je op eigen ervaring?
Ben je zelf mama of papa in die in soortgelijke situatie verkeerd of eerder advokaat of iets dergelijks?

Gewoon uit nieuwsgierigheid :wink:

roderidder

#8 , 19 aug 2009 17:35

ja
ja

maar daar gaan we hier niet dieper op in.
Centraal staat hier je zorgen over de veiligheid en het welzijn van je kinderen.

RR

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#9 , 19 aug 2009 18:40

Excuseer - politie kan niets doen - ???

Gezien die situatie een gevaar voor de kinderen (POS) is kan de politie dadelijk optreden. Zij laten desnoods een officier van gerechtelijke politie ter plaatse komen die indien probleem de nodige onmiddellijke dringende maatregelen kan nemen.
1- zij stellen dringend PV op gericht aan magistraat van hun arrondissement - waarin vervat alle elementen die zij zelf hebben kunnen vaststellen - toestand huis - eten slaapplaats - toestand kinderen enz
2 - vermoedelijk doorverwezen naar magistraat arrondissement woonplaats kinderen met onmiddellijke toezending
beslissing magistraat zal zoiets zijn van PV dringend morgenvroeg
kinderen meegeven aan andere partij -
Ouders morgenvroeg om x uur op mijn bureau.
Soms ook kinderen blijven nu bij ouder 1 tot beslissing jeugdrechter.

Neem kontact op met de commissaris van die zone en leg deze de situatie uit met vraag alsnog dringend PV op te stellen.

Dit zijn de rechtsmiddelen die ter beschikking staan en ongeacht het (soms) falen ervan te gebruiken omdat ze bedoeld zijn om de kinderen te beschermen.

Bemiddeling en praten is natuurlijk het beste maar in sommige gevallen moet er worden ingegrepen - en op de correcte wijze.

Soortgelijke feiten zijn voldoende om met onmiddellijke ingang uit de ouderlijke macht ontzet te worden - (reeks van praktijkcases tijdens mijn studie en stagetijd)

Terug naar “Echtscheiding”