terug naar bemiddelaar na wet scheiding.

rudi_rvg
Topic Starter

terug naar bemiddelaar na wet scheiding.

#1 , 10 aug 2009 22:02

Geachte,
Ik ben wettelijk gescheiden via onderl toest. door bemiddelaar,
betaal alle maanden allumentatie nu wilt ze weeral naar de bemiddelaar gaan omdat de kinderen (8 en 10 j)iets vergeten zijn bij mij en ik het niet achterna wil brengen, moet ik blijven de helft van de kosten van de bemiddelaar betalen,of kan ik dat weigeren.
Kan er mij daar iemand raad in geven?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 11 aug 2009 20:47

alle mogelijkheden die je kan inbeelden zullen allicht kunnen.

omdat de kinderen (8 en 10 j)iets vergeten zijn bij mij
1 mogelijke denkpiste
- wat kost het achterna brengen?
- wat kost 1/2 van een bemiddelaar om het probleem op te lossen?
kies daaruit zelf de beste oplossing

wettelijk is bemiddeling niet verplicht maar als hierdoor conflicten opgelost geraken dan kan je wel stellen dat het goed is voor je kinderen

de verdeling van de kosten van de bemiddelaar kan je onderling afspreken

RR

j.demoor

#3 , 12 aug 2009 10:12

“Art.1730.§ 1. Elke partij mag...voor, tijdens of na een rechtspleging aan de andere partijen voorstellen om een beroep te doen op de bemiddelingsprocedure. De partijen wijzen in onderlinge overeenstemming de bemiddelaar aan of belasten een derde met die aanwijzing...Art.1734.§ 1. In elke stand van het geding...kan de reeds geadieerde rechter, op gezamenlijk verzoek van de partijen, of op eigen initiatief maar met instemming van de partijen, een bemiddeling bevelen, zolang de zaak niet in beraad is genomen. De partijen komen overeen over de naam van de bemiddelaar, die moet erkend zijn door de in artikel 1727 bedoelde commissie...”(Gerechtelijk Wetboek).

U kan dus bemiddeling weigeren.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”