Beëindigen alimentatie

Cima2003
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Beëindigen alimentatie

#1 , 26 apr 2019 16:33

Volgens uitspraak van jeugdrechtbank betaalt mijn vriend alimentatie voor zijn 2 kinderen. Niettegenstaande het vonnis een weekendverblijf aan hem toekende, werd dit door zijn ex sinds 2008 niet meer uitgevoerd. De kinderen waren toen 8 en 11. De informatieplicht wordt eveneens steeds flagrant genegeerd, Hij krijgt enkel rekeningen voor de buitengewone kosten toegestuurd. Bij niet akkoord van buitengewone kosten, werd in het verleden reeds een deurwaarder gevorderd om de betaling af te dwingen.
Via via vernamen we kortelings dat zijn ex verhuisd is naar een voor ons onbekend adres. Mijn vriend heeft geen enkele mogelijkheid tot contact... geen adres, geen mail, geen GSM, noch sociale media... Binnen enkele maanden studeren beide kinderen af. We verwachten niet dat er plots informatie wordt gestuurd, daar ex en kinderen zich in het verleden steevast hebben beroept op de 'wet op privacy'.
De wetgeving stelt dat alimentatie voor kinderen verschuldigd is totdat de kinderen zelf in hun onderhoud kunnen voorzien.
Kan ik een aangetekend schrijven sturen naar het oude adres met de vraag om info? Mag ik eisen dat er maandelijks een attest van woonst, een attest van kinderbijslag en een attest van de VDAB (nog niet aan het werk, noch uitkeringsgerechtigd) wordt gestuurd alvorens mijn vriend overgaat tot betaling? Wat doen we indien ons aangetekend schrijven retour wordt gestuurd, en dus niet is aangekompen? (dit zou betekenen dat ze het vonnis negeren op vlak van informatieplicht). Dienen we dan alweer een procedure op te starten? Zo ja, welke rechtbank is bevoegd? Familierechtbank of vredegerecht? En is dit een haalbare kaart zonder advokaat? Allvast bedankt!

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding