Onderhoudsgeld bij scheiding van goederen

Antwerpgirl
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Onderhoudsgeld bij scheiding van goederen

#1 , 19 mar 2019 22:49

Hallo,

Mijn man en ik staan op het punt om een scheiding aan te vragen. We zijn getrouwd met scheiding van goederen. Ik heb altijd gewerkt, hij niet. Ik verdien 2000€ en hij krijgt een uitkering van 1100€. Ik betaal huur, autolening, internet/tv, waterfactuur, kosten van ons kind (kledij,schoenen,..), boodschappen, huisraad,.. Hij enkel energiefactuur en autoverzekering. Hij heeft nooit echt willen werken, verschillende jobs gehad (maar snel uitgekeken). Hij heeft nooit moeite gedaan om een job te behouden. Max 4 maanden werkt hij ergens en dan vraag hij ziekteverlof aan tot men hem uiteindelijk vraagt om niet meer terug te komen. Soit, mijn vraag is: kan hij recht hebben op onderhoudsgeld van mij bij een scheiding,? Binnen het huwelijk heeft hij nooit zijn verantwoordelijkheid genomen om zijn gezin te onderhouden. En ik zou het erg vinden om hem dan financieel te moeten onderhouden na een echtscheiding.
Bedankt.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding