alimentatie betalen vanuit het buitenland

elpépé
Topic Starter

alimentatie betalen vanuit het buitenland

#1 , 05 jul 2009 09:17

Hoi,
Ik ben volledig uitgeschreven in Belgie en woon in het buitenland sinds 2 jaar
Ik ben sedert 1 jaar hertrouwd in het buitenland en alles is netjes geregeld via de ambassade dus ik heb een wettelijk huwelijk.

Ik heb uit mijn vorig huwelijk 3 kinderen die nu 11,17,18 jaar zijn.
Voor hen moet ik 600 euro alimentatie betalen.

Voor ik vertrok uit Belgie heb ik een mondelinge regeling met mijn ex dat ik 300 euro elke maand zou storten op hun rekeningen netjes verdeeld.

De grootste fout dat ik gemaakt heb is dat het alleen een mondelinge regeling was ,dus vraagt ze nu via davo een bemiddeling.

Het davo heeft mijn een betaling toe gezonden van meer dan 11000 euro en dit alleen voor 1 jaar achterstal.

Hoe komen zij aan die bedragen?

als ik het goed begrijp ben ik die 300 euro elke maand gestort op de rekeningen van mijn kids dus kwijt want ze trekken die niet af van de werkelijke achterstand.

Weet er iemand hoe davo in zijn werk gaat om het innen van gelden buiten de Europese gebieden?

Hoe kan ik dit allemaal regelen zonder elke keer terug naar Belgie te gaan.

Het is zeker niet de bedoeling van niks te betalen maar die 600 werd berekend volgens mijn vorig inkomen en dit is niet meer van toepassing nu want met de plaatselijke wetten mag ik niet werken hier en verdien ik niks en dat weet zij ook.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jul 2009 16:49

Er is een echtscheiding en in dat vonnis zal staan dat u alimentatie moet betalen.
Dat betaald u aan de rechthebbende in het vonnis vermeld en niet aan uw kinderen.

Volgens de wet hebt u dus niets betaald.

Wat u mondeling overeenkomt heeft geen waarde alleen het vonnis telt.

Dus 600 Euro op 2 jaar geeft 14400 Euro.

Raadpleeg een advocaat in België.

elpépé
Topic Starter

#3 , 08 jul 2009 14:55

Het staat inderdaad in het vonnis en de achterstal is berekend vanaf 1juli 2008.
Dit is dus 11500 euro per jaar terwijl ik nog in dat jaar nog een bijzondere kost heb voldaan van 1600 euro weliswaar op de rekening van mijn ex.

Nu ,ik heb maandag davo aan de lijn gehad en die vragen me de betalingsbewijzen de bedragen die ik betaalde aan de kinderen en aan mijn ex.
Dit is in tussen al gebeurd.
Ik heb ze ook gevraagd om haar een compromis te laten tekenen om die mondelinge regeling op papier te zetten.

En om het in het stille te zeggen volgens hen zou ze dat beter doen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”