Ik werk deeltijds en draai voor alles op

Ticha1969
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Ik werk deeltijds en draai voor alles op

#1 , 08 feb 2019 08:30

Wij zijn ondertussen al 10 jaar gescheiden maar hebben nog steeds ruzie over hetzelfde. Ik heb iedere dag bi om 13 gedaan met werken en draai voor alle afspraken van de kinderen op. Mijn kinderen zijn zijn niet de gezondste dus dat is met momenten vrij intensief. Mijn ex en zijn vrouw werken fulltime en hebben nooit tijd. Ze doen dit omdat ze iets willen opbouwen voor de kinderen later. Kunnen zij dit nu al meer dan 10 jaar van mij verwachten? De kinderen zijn verdeeld in co ouderschap. Volgens hen doe ik dit niet om hen te helpen maar voor de kinderen ik ben dit verplicht.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WizardGandalf
Juridisch actief: Ja

#2 , 08 feb 2019 10:23

Als jullie coöuderschap hebben, dan is het volgens mij aan de ouder waar de kinderen op dat moment zijn, om ermee naar de dokter te gaan als ze ziek zijn. Dus als ze bij de papa zijn en ziek worden, kunnen ze niet zomaar aan jou vragen om ze te komen halen om ermee naar de dokter te gaan. Op dat moment is het aan de papa om zich te organiseren om dit te doen (verlof nemen, zijn ouders inschakelen, wat dan ook).

Uiteraard begrijp ik dat het moeilijk is om te weigeren, omdat je dit dan aanziet als "dit niet willen doen voor uw kinderen". Maar je moet het anders bekijken: het is de papa die dit niet wil doen voor de kinderen en dit dan maar op jou afschuift.

Dus concreet: kan de papa van jou verwachten dat jij, ook wanneer de kinderen bij hem zijn, opdraait om de kinderen naar allerhande afspraken te brengen? Neen. Als de kinderen bij hem zijn, moet hij daar voor zorgen.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”