vraagje over wederzijds respect ts ouder en kinderen

chrisd

#16 , 12 jun 2009 11:51

Doe wat je moet doen ridley
En wat is dat volgens jou??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
3399AAaa

#17 , 13 jun 2009 21:41

Kinderen worden door de niet-verzorgende ouder bewerkt !
Ze zijn gehersenspoeld zonder hetzelf te beseffen, en als hun 'hart' er niet voor openstaat en 'steen' geworden is , kan geen enkele brief helpen.......
alleen TIJD. Ik kan het weten , maakte hetzelf mee en in mijn vriendenkring zie ik kinderen die een pracht van een moeder hebben en het zelf niet in-zien.
En zo gaan inderdaad kostbare jaren verloren, maar dat besef je pas als het 'te laat' is....
Doe wat je moet doen ridley en voor de rest maak er voor jou het beste van.....want het leven duurt maar even!!
Katrien
ik vind dat u te veel veralgemeent. Elke situatie is uniek en iedereen kan zijn visie en ervaring daarover hier geven. De persoon hier in kwestie moet echter nog altijd zijn eigen situatie evalueren. Er bestaat niet 1 waarheid, maar er bestaan altijd meerdere waarheden. Beetje nuanceren...?

katrientjevanwevelgem

#18 , 15 jun 2009 12:14

Ik spreek vanuit eigen ervaringen , en wat ik zie en hoor ivm ouderverstoting !! Dus veralgemenen doe ik niet , integendeel !!
Ik kan jullie verhalen vertellen die ik hoorde van mijn vriend hoe hij omging en omgaat met zijn moeder, wel je zou het gewoon niet geloven als ik het hier neerschrijf.....
Daarom denk ik niet dat ik veralgemeen , wel integendeel. Ik nuanceer!!
Wat ik wil zeggen aan ridley !? Probeer contact te houden , maar heb ook respect voor jezelf , want zij hebben het recht niet je zo te behandelen!!
katrien

Reclame

Rebel-with-a-cause

#19 , 15 jun 2009 14:32

Kinderen worden door de niet-verzorgende ouder bewerkt !
Ik spreek vanuit eigen ervaringen , en wat ik zie en hoor ivm ouderverstoting !! Dus veralgemenen doe ik niet , integendeel !!
Ik kan jullie verhalen vertellen die ik hoorde van mijn vriend hoe hij omging en omgaat met zijn moeder, wel je zou het gewoon niet geloven als ik het hier neerschrijf.....
En hoeveel kinderen worden er door de ouder waar ze wonen bewerkt??? :evil:
Ik kan - sinds mijn 'kennismaking' met het echtscheidingsfenomeen (zo'n 15 jaar al)- ontelbare gevallen van net hettegenovergestelde van wat jij beweert getuigen.
Jouw (persoonlijke) ervaring zal wel altijd wat gekleurd zijn vanuit eigen perspectief maar dit is - véél te vaak - niet objectief.

roderidder
Contacteer: Website

#20 , 15 jun 2009 16:52

Gaat de kat nu op de koort komen?

Welke Belgische statistieken geven een cijfer? :twisted:

Is dat niet verontrustend? Als je er naar kijkt zie je dat het bestaat
Een kind tot het P .A.S. brengen, staat voor verschillende auteurs gelijk aan een psychisch/ernstig narcistisch misbruik van het kind en valt dus onder de psychotraumatologie.Het psychisch misbruik bevat alle handelingen en nalatigheden van de ouders en de verzorgers die de kinderen bang maken, die hen overbelasten of die hen het gevoel geven nutteloos te zijn en die hun psychische en/of fysieke ontwikkeling kunnen benadelen. ICD-10 klasseert het «psychisch misbruik» in de diagnostische categorie T 74,3 (DIMDI 1994). Juridisch gesproken betekent het P.A.S. zoveel als het ernstig in gevaar brengen van de gezondheid, de veiligheid of het morele welzijn van het kind door middel van de ongerechtvaardigde uitoefening van het ouderlijk gezag en de uitbuiting van de afhankelijkheid van het kind in de zin van artikel 1666 van het BGB.
Ursula Kodjoe
13 februari 2007 Symposium Oudervervreemding, Federaal Parlement te Brussel
RR

roderidder

#21 , 15 jun 2009 17:19

Elk jaar opnieuw telt Nederland een cumul van 20.000 scheidingskinderen met een slecht contact met één van hun ouders (4.1). Tel nog eens 11000 kinderen daarbij die hun contact met één van hun ouders na (echt)scheiding verliezen (4.2). Geschokt? Nog schokkender zijn de cijfers van Vlaanderen. In Vlaanderen zijn de rechtvaardige rechters pas verdwenen nadat ieder ze kon bewonderen, dat kan men over de cijfers van scheidingskinderen niet zeggen. Zelfs televisiemaker Paul Jambers heeft er geen uitzending kunnen over maken, Vlaamse vechtscheidingskinderen: Wie zijn ze? Hoe leven ze? Hoeveel zijn er misbruikt? Uit cijfers van een momentopname, nl. 1 januari 2004 weten we dat bijna honderd duizend Vlaamse baby’s peuters en kleuters reeds een scheiding van hun ouders hebben moeten ondergaan (4.3).
Bron: KINDEREN EN SCHEIDING BIJ HUN OUDERS IN HET VLAAMSE GEWEST Een analyse op basis van Rijksregistergegevens Edith Lodewijckx

nu heb ik ze al een jaar niet meer gezien of gehoord, ik bel maar nemen niet op, ik stuur smssen en emails hoe het gaat op school maar ik krijg niks terug dus ik heb totaal geen contact meer met hen...

Wat kan ik doen ?
Wat staat daarover in de gerechtelijke uitspraak?
Deze moet nageleeft worden. De kinderen moeten voldoende respect tonen tegenover hun ouders. Een rechter eist dat respect trouwens ook van de burger als deze voor hen staat.

Als de gerechtelijke uitspraak niet nageleefd wordt:

Klacht neerleggen bij de politie met code "kind in nood". Mogelijks weigert de politie deze code, maar je kan het zeker melden in je verhoor. Indien het kind meer dan 5 dagen verborgen wordt gehouden dan is de minimale gevangenisstraf 1 jaar en maximaal 5 jaar (met mogelijks een verdubbeling indien de zaak in staat van herhaling komt.)

Een week later een brief naar de procureur des Konings schrijven met de vraag om hulp en ondersteuning.
Komt er niet onmiddelijk voldoende hulp en ondersteuning: Klacht neer leggen tegen de proureur des Konings!
Als er na een week nog geen reactie komt dan zit er ook niet veel anders meer op dan de procureur des Konings voor de jeugdrechter te dagen voor het verzuimen van ondersteunende maatregelen ten behoeve van het minderjarig kind. Een kind heeft 2 ouders nodig, en dat weet (of zou moeten weten) de pdk ook.

Dit probleem kan je moeilijk of zelfs niet zonder hulp van anderen oplossen. En dan nog: De coherentie van die "anderen" is haast onbestaande. Bij onwil van de andere ouder blijft het met andere woorden moeilijk. Draaiboeken met "good-praktice" voor de overheidsdiensten en andere zijn in deze materie zijn onbestaande, en/of worden niet nageleefd. Dat is een zware tekortkoming in uitvoering en visie m.b.t. het recht op familieleven alsook het recht van het kind dat beide ouders nodig heeft voor zijn ontwikkeling.

kort samengevat:
Onze overheid schend masaal het kind- en mensenrecht "family live", men weet zelf niet eens hoe massaal.
Wel weet men dat het erg schadelijk is en stuurt ouders in deze materie het liefst naar het kastje of de muur.

voorlopig zonder vertaling:
Most fathers who've been denied access to their kids by demented ex-wives give up the fight rather than bankrupting themselves in lengthy court battles.

A Toronto surgeon had the money -- and the persistence -- to keep going. He won sole custody of his three daughters because his ex-wife spent more than a decade brainwashing the children to hate him.

She was subsequently fined $35,000 for contempt for ignoring repeated orders to get counseling. And on Tuesday, an Ontario judge imposed an even harsher punishment, ordering her to pay more than $250,000 of her ex-husband's court costs.

The father's expenses were "a litigant's worst nightmare," declared Ontario Superior Court Justice Faye McWatt. "She has acted deceitfully and in bad faith throughout the litigation."

If the mother in this case had been jailed the first time she ignored court-ordered access, everyone would have been better off....
bron: http://mensnewsdaily.com/glennsacks/200 ... -did-this/

RR

katrientjevanwevelgem

#22 , 17 jun 2009 13:50

Rebel,
Je hebt wel een punt als je zegt dat het omgekeerde zeer zeker ook gebeurt !! Ik ben wel objectief , maar zag het efkens door omstandigheden anders , maar allebei is het even erg toch...
Ik sta gewoon soms stomverbaasd hoe kinderen ( volwassen kinderen) met hun ouders omgaan, vandaar mijn uitval.
Soms is het idd beter niet te vlug te reageren , sorry daarvoor :)

chrisd

#23 , 18 jun 2009 09:14

Ik sta gewoon soms stomverbaasd hoe kinderen ( volwassen kinderen) met hun ouders omgaan, vandaar mijn uitval.
Soms is het idd beter niet te vlug te reageren , sorry daarvoor :)
M.i. kunnen veel mensen gewoon niet omgaan met hun eigen machtspositie, resp. kunnen ze het niet laten die te misbruiken.

roderidder

#24 , 24 jun 2009 02:17

Ik kan - sinds mijn 'kennismaking' met het echtscheidingsfenomeen (zo'n 15 jaar al)- ontelbare gevallen van net hettegenovergestelde van wat jij beweert getuigen.
Nogmaals: Niemand hier zal ontkennen dat (echt)scheiding de maatschappij bergen leed en pakken geld kost voor de maatschappij

Goed beleid vertrekt uit goede informatie. Maar wat als men over zo belangrijke maatschappelijk gebeurtenisen inzake (echt)scheiding zo weinig informatie ter beschikking heeft?

Dat is duidelijk wanbeleid. Men weet niet eens hoeveel bilocatie's er wordt uitgesproken. Hoeveel scheidingskinderen een andere regeling hebben. Laat staan dat men kan aangeven hoe dit evolureert. DIT IS WANBELEID!!! :evil:
Parlementaire vragen aan de minister van justtie blijven onbeantwoord of men beloofd dit na te gaan, maar cijfers blijven uit. :evil:

Hoeveel kinderen verliezen elk contact met hun ouder na (echt)scheiding?
Dit is hun mensen- en kinderrecht, maar controle of dit kinderrecht geschonden wordt/is staat nooit op een agenda :evil: , noch in Vlaamse jaarverslagen die naar de VN gaan. Ook bij het NIS haalt men zijn neus op... "wij weten het niet en hebben daar geen opdracht toe om dit in kaart te brengen" klinkt het daar en men verwijst mij naar universiteiten zodat dit eens kan uitgezocht worden.

IPOS is met deze studie bezig, maar hoe neutraal is dit onderzoek als de onderzoeker op voorhand duidelijke standpunten heeft ingenomen tegen een gelijke verdeling van zorg na scheiding? Je kan dit kleuren door al dan niet het juiste te onderzoeken. Zo zou je kunnen nagaan wat als vervelend ervaren wordt bij de scheiding. Zo kan het zijn dat vele vaders antwoorden "onderhoudsbjdrage betalen" maar onderliggend kan het zijn dat dit samengaat met het ongenoegen dat destijds de zorg slecht verdeeld is (geweest). De wijze hoe dit bevraagd wordt beinvloed de resultaten, maar ook de goep is belangrijk. Vergeet IPOS niet de groep van scheidingskinderen van onghuwd samenwonende? Wat met de groep echte hardcore vechtscheiders? Van sommige is geweten dat ze niet naar de rechtbank gaan ... Zijn die evenredig vertegenwoordigd in de groep "vrijwiligers" die aangesproken worden in de gangen van de rechtbank?

bijlage een toespraak van Obama. Let op de cijfers !!!!!!!!!
Father-in-chief spreekt weglopende vaders toe:

Volkskrant 23-06-2009, pagina 5
Column Obama’s vaderdagpreek
Father-in-chief spreekt weglopende vaders toe

PHILIPPE REMARQUE

Als Barack Obama besluit een ijsje te eten met zijn dochters, zoals zaterdagmiddag, wordt een autostoet in gereedheid gebracht met bewapende mannen, springen de dienstdoende journalisten in een busje, en verschijnt na afloop hun verslag: ‘POTUS, met in zijn hand een zak ‘puppy pops’- hondenijsjes voor Bo, de First Dog, zwaaide naar de menigte voor hij in de SUV sprong. De motorstoet was bij het Witte Huis om 4.32 pm.’

Veel gedoe voor een ijsje, maar intussen heeft Obama weer eens laten zien dat hij het leuk heeft met Malia en Sasha. En dat is belangrijk. Volgens het omslagverhaal van het zwarte blad Jet Magazine is ‘family man’ Obama een rolmodel voor Amerikaanse zwarte mannen, en inspireert hij hen tot verantwoordelijker gedrag.

Dat valt moeilijk te peilen. Maar dringend nodig is het wel. Zoals Obama zelf vrijdag zei, groeit 23 procent van de Amerikaanse kinderen op zonder vader, en is dat cijfer onder zwarte Amerikanen bijna 50 procent. Een ‘echte crisis in de Afrikaans-Amerikaanse gemeenschap’, noemde Obama het. ‘Als vaders afwezig zijn– als ze hun verantwoordelijkheid tegenover hun kinderen niet nemen – weten we hoeveel schade dat aanricht in onze gezinnen’, zei Obama. ‘Kinderen die zonder vader groot worden, breken vaker hun school af en komen in de gevangenis terecht. Ze hebben vaker drugsproblemen, lopen weg en worden zelf tienerouders’.

Ter gelegenheid van de honderdste vaderdag bezocht Obama een project bij Washington en nodigde op het Witte Huis een groep jonge mannen uit voor toespraken over het vaderschap, counselingsessies met beroemde vaders en een barbecue. De hoofdrol was voor father-in-chief Obama.

‘Zelfs als je eigen vader er niet was, kun je er zelf wel voor jouw kind zijn – en het is niet slecht om even te wachten met kinderen krijgen tot je je zaakjes op orde hebt’, zei hij tegen de jongemannen. Je hoeft je vaders fouten niet te herhalen, integendeel: ‘Je hebt de verplichting de cyclus te doorbreken en uit te stijgen boven zijn tekortkomingen.’

Obama preekt met enig gezag, omdat hij nu een braaf gezinshoofd is, terwijl zijn vader hem in de steek liet, zoals hij pakkend beschreef in zijn autobiografie. ‘Ik zeg dit als iemand die zelf is opgegroeid zonder vader in mijn leven. Dat laat een gat in een kinderhart dat de overheid niet kan opvullen’, zei Obama.

Vaders moeten kinderen bijstaan en bijsturen, juist als het niet goed gaat en ze pubers worden. Zelf had hij zijn dochters en zichzelf bij hun geboorte gezworen dat hij alles zou doen om hun te geven wat hij zelf niet had gekregen.

Obama zei het niet meer zo hard als op vorige vaderdag – toen hij blanke kiezers moest tonen dat hij zwarten de waarheid durft te zeggen. ‘Je geen man bent als je een kind verwekt, maar als je er een grootbrengt’, hield hij zwarte vaders voor.

Als president verleidt hij per voorbeeld: vader zijn is vooral een zegen, wat je in de drukte van het leven weleens vergeet, zei Obama. ‘Als dit allemaal klaar is, Joe en ik met pensioen zijn en niemand meer onze namen kent, herinneren we ons de momenten dat je je kinderen vasthield ’.

Misschien dat hij stiekem ook nog eens aan zijn inauguratie denkt. Maar het pleidooi dat hij houdt, en dat nu moet uitgroeien tot een ‘nationaal gesprek’ met town-hall bijeenkomsten in het land, is sterk.

Philippe Remarque
RR

roderidder

#25 , 24 jun 2009 02:35

Let nogmaals op de cijfers bij ECHTscheiding: (1/4 van de kinderen GEEN contact meer met de vader bij ECHTscheiding = masale schending van mensen+kinderrecht). We moeten dus niet wijzen naar schendingen van diverse rechten in vb. ontwikkelingslanden maar ook de hand in eigen boezem durven steken.

Hoe komt het dat Belgie/Vlaanderen geen cijfers kan voorleggen over belangrijke gebeurtenissen voor kinderen/ouders? :evil:

Afbeelding

RR

roderidder

#26 , 24 jun 2009 02:53

forumtopic: vraagje over wederzijds respect ts ouder en kinderen
M.i. kunnen veel mensen gewoon niet omgaan met hun eigen machtspositie, resp. kunnen ze het niet laten die te misbruiken.
In het opiniestuk "onpartijdigheid gewaarborgd door de discriminerende" komen nog enkele cijfers aan bod m.b.t. de gender en het misdrijf niet afgeven van kinderen (+/-17000 klachten per jaar) ondanks een gerechtelijke uitspraak http://www.f4j.be/doc/doc06/060726_opin ... rende.html

Een verdienste van Peter Prinsen die de tekst leverde van een amendement in de nieuwe wet van Nederland inzake het ouderschapsplan
(men blijft getrouwd tot men een overeenkomst heeft inzake de verblijfsregeling van de kinderen)

Het staat daar dus nu in de wet
.

Code: Selecteer alles

Een ouder is verplicht om de ontwikkeling van de band van zijn of haar minderjarig kind met de andere ouder te bevorderen
.
Als er 1 ding is waar een scheidingskind behoefte naar heeft dan staat dat m.i. eigenlijk helemaal bovenaan de piramide. De rest volgt daaruit nl. vrede tussen de ouders (gevolg is liefde aandacht en genegenheid van beide ouders ipv de machtstrijd tussen veel ouders alsook het (vele) misbruik zoals chrisd aangeeft.)

Het zou een goede zaak zijn voor onze kinderen dat dit ook in onze wet terrecht komt... Wie doet er mee om dit bij ons in de wet te krijgen?

Zal een topic starten in praatcafé "Scheiden in vrede gaat enkel als U niet wordt misbruikt " met doel hiervoor draagvlak te zoeken

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 6960#56960

RR

Terug naar “Echtscheiding”