En wat is dat volgens jou??Doe wat je moet doen ridley
ik vind dat u te veel veralgemeent. Elke situatie is uniek en iedereen kan zijn visie en ervaring daarover hier geven. De persoon hier in kwestie moet echter nog altijd zijn eigen situatie evalueren. Er bestaat niet 1 waarheid, maar er bestaan altijd meerdere waarheden. Beetje nuanceren...?Kinderen worden door de niet-verzorgende ouder bewerkt !
Ze zijn gehersenspoeld zonder hetzelf te beseffen, en als hun 'hart' er niet voor openstaat en 'steen' geworden is , kan geen enkele brief helpen.......
alleen TIJD. Ik kan het weten , maakte hetzelf mee en in mijn vriendenkring zie ik kinderen die een pracht van een moeder hebben en het zelf niet in-zien.
En zo gaan inderdaad kostbare jaren verloren, maar dat besef je pas als het 'te laat' is....
Doe wat je moet doen ridley en voor de rest maak er voor jou het beste van.....want het leven duurt maar even!!
Katrien
Kinderen worden door de niet-verzorgende ouder bewerkt !
En hoeveel kinderen worden er door de ouder waar ze wonen bewerkt???Ik spreek vanuit eigen ervaringen , en wat ik zie en hoor ivm ouderverstoting !! Dus veralgemenen doe ik niet , integendeel !!
Ik kan jullie verhalen vertellen die ik hoorde van mijn vriend hoe hij omging en omgaat met zijn moeder, wel je zou het gewoon niet geloven als ik het hier neerschrijf.....
Gaat de kat nu op de koort komen?En hoeveel kinderen worden er door de ouder waar ze wonen bewerkt???![]()
RREen kind tot het P .A.S. brengen, staat voor verschillende auteurs gelijk aan een psychisch/ernstig narcistisch misbruik van het kind en valt dus onder de psychotraumatologie.Het psychisch misbruik bevat alle handelingen en nalatigheden van de ouders en de verzorgers die de kinderen bang maken, die hen overbelasten of die hen het gevoel geven nutteloos te zijn en die hun psychische en/of fysieke ontwikkeling kunnen benadelen. ICD-10 klasseert het «psychisch misbruik» in de diagnostische categorie T 74,3 (DIMDI 1994). Juridisch gesproken betekent het P.A.S. zoveel als het ernstig in gevaar brengen van de gezondheid, de veiligheid of het morele welzijn van het kind door middel van de ongerechtvaardigde uitoefening van het ouderlijk gezag en de uitbuiting van de afhankelijkheid van het kind in de zin van artikel 1666 van het BGB.
Ursula Kodjoe
13 februari 2007 Symposium Oudervervreemding, Federaal Parlement te Brussel
Wat staat daarover in de gerechtelijke uitspraak?nu heb ik ze al een jaar niet meer gezien of gehoord, ik bel maar nemen niet op, ik stuur smssen en emails hoe het gaat op school maar ik krijg niks terug dus ik heb totaal geen contact meer met hen...
Wat kan ik doen ?
Most fathers who've been denied access to their kids by demented ex-wives give up the fight rather than bankrupting themselves in lengthy court battles.
A Toronto surgeon had the money -- and the persistence -- to keep going. He won sole custody of his three daughters because his ex-wife spent more than a decade brainwashing the children to hate him.
She was subsequently fined $35,000 for contempt for ignoring repeated orders to get counseling. And on Tuesday, an Ontario judge imposed an even harsher punishment, ordering her to pay more than $250,000 of her ex-husband's court costs.
The father's expenses were "a litigant's worst nightmare," declared Ontario Superior Court Justice Faye McWatt. "She has acted deceitfully and in bad faith throughout the litigation."
If the mother in this case had been jailed the first time she ignored court-ordered access, everyone would have been better off....
bron: http://mensnewsdaily.com/glennsacks/200 ... -did-this/
M.i. kunnen veel mensen gewoon niet omgaan met hun eigen machtspositie, resp. kunnen ze het niet laten die te misbruiken.Ik sta gewoon soms stomverbaasd hoe kinderen ( volwassen kinderen) met hun ouders omgaan, vandaar mijn uitval.
Soms is het idd beter niet te vlug te reageren , sorry daarvoor
Nogmaals: Niemand hier zal ontkennen dat (echt)scheiding de maatschappij bergen leed en pakken geld kost voor de maatschappijEn hoeveel kinderen worden er door de ouder waar ze wonen bewerkt???![]()
Ik kan - sinds mijn 'kennismaking' met het echtscheidingsfenomeen (zo'n 15 jaar al)- ontelbare gevallen van net hettegenovergestelde van wat jij beweert getuigen.
RRFather-in-chief spreekt weglopende vaders toe:
Volkskrant 23-06-2009, pagina 5
Column Obama’s vaderdagpreek
Father-in-chief spreekt weglopende vaders toe
PHILIPPE REMARQUE
Als Barack Obama besluit een ijsje te eten met zijn dochters, zoals zaterdagmiddag, wordt een autostoet in gereedheid gebracht met bewapende mannen, springen de dienstdoende journalisten in een busje, en verschijnt na afloop hun verslag: ‘POTUS, met in zijn hand een zak ‘puppy pops’- hondenijsjes voor Bo, de First Dog, zwaaide naar de menigte voor hij in de SUV sprong. De motorstoet was bij het Witte Huis om 4.32 pm.’
Veel gedoe voor een ijsje, maar intussen heeft Obama weer eens laten zien dat hij het leuk heeft met Malia en Sasha. En dat is belangrijk. Volgens het omslagverhaal van het zwarte blad Jet Magazine is ‘family man’ Obama een rolmodel voor Amerikaanse zwarte mannen, en inspireert hij hen tot verantwoordelijker gedrag.
Dat valt moeilijk te peilen. Maar dringend nodig is het wel. Zoals Obama zelf vrijdag zei, groeit 23 procent van de Amerikaanse kinderen op zonder vader, en is dat cijfer onder zwarte Amerikanen bijna 50 procent. Een ‘echte crisis in de Afrikaans-Amerikaanse gemeenschap’, noemde Obama het. ‘Als vaders afwezig zijn– als ze hun verantwoordelijkheid tegenover hun kinderen niet nemen – weten we hoeveel schade dat aanricht in onze gezinnen’, zei Obama. ‘Kinderen die zonder vader groot worden, breken vaker hun school af en komen in de gevangenis terecht. Ze hebben vaker drugsproblemen, lopen weg en worden zelf tienerouders’.
Ter gelegenheid van de honderdste vaderdag bezocht Obama een project bij Washington en nodigde op het Witte Huis een groep jonge mannen uit voor toespraken over het vaderschap, counselingsessies met beroemde vaders en een barbecue. De hoofdrol was voor father-in-chief Obama.
‘Zelfs als je eigen vader er niet was, kun je er zelf wel voor jouw kind zijn – en het is niet slecht om even te wachten met kinderen krijgen tot je je zaakjes op orde hebt’, zei hij tegen de jongemannen. Je hoeft je vaders fouten niet te herhalen, integendeel: ‘Je hebt de verplichting de cyclus te doorbreken en uit te stijgen boven zijn tekortkomingen.’
Obama preekt met enig gezag, omdat hij nu een braaf gezinshoofd is, terwijl zijn vader hem in de steek liet, zoals hij pakkend beschreef in zijn autobiografie. ‘Ik zeg dit als iemand die zelf is opgegroeid zonder vader in mijn leven. Dat laat een gat in een kinderhart dat de overheid niet kan opvullen’, zei Obama.
Vaders moeten kinderen bijstaan en bijsturen, juist als het niet goed gaat en ze pubers worden. Zelf had hij zijn dochters en zichzelf bij hun geboorte gezworen dat hij alles zou doen om hun te geven wat hij zelf niet had gekregen.
Obama zei het niet meer zo hard als op vorige vaderdag – toen hij blanke kiezers moest tonen dat hij zwarten de waarheid durft te zeggen. ‘Je geen man bent als je een kind verwekt, maar als je er een grootbrengt’, hield hij zwarte vaders voor.
Als president verleidt hij per voorbeeld: vader zijn is vooral een zegen, wat je in de drukte van het leven weleens vergeet, zei Obama. ‘Als dit allemaal klaar is, Joe en ik met pensioen zijn en niemand meer onze namen kent, herinneren we ons de momenten dat je je kinderen vasthield ’.
Misschien dat hij stiekem ook nog eens aan zijn inauguratie denkt. Maar het pleidooi dat hij houdt, en dat nu moet uitgroeien tot een ‘nationaal gesprek’ met town-hall bijeenkomsten in het land, is sterk.
Philippe Remarque
In het opiniestuk "onpartijdigheid gewaarborgd door de discriminerende" komen nog enkele cijfers aan bod m.b.t. de gender en het misdrijf niet afgeven van kinderen (+/-17000 klachten per jaar) ondanks een gerechtelijke uitspraak http://www.f4j.be/doc/doc06/060726_opin ... rende.htmlM.i. kunnen veel mensen gewoon niet omgaan met hun eigen machtspositie, resp. kunnen ze het niet laten die te misbruiken.
Als er 1 ding is waar een scheidingskind behoefte naar heeft dan staat dat m.i. eigenlijk helemaal bovenaan de piramide. De rest volgt daaruit nl. vrede tussen de ouders (gevolg is liefde aandacht en genegenheid van beide ouders ipv de machtstrijd tussen veel ouders alsook het (vele) misbruik zoals chrisd aangeeft.)..Code: Selecteer alles
Een ouder is verplicht om de ontwikkeling van de band van zijn of haar minderjarig kind met de andere ouder te bevorderen