WEEKENDREGELING TUSSEN GECHEIDEN OUDERS

pjottr
Topic Starter

WEEKENDREGELING TUSSEN GECHEIDEN OUDERS

#1 , 22 apr 2009 12:56

Is het mogelijk dat een rechtbank ivm de weekendregeling tussen gescheiden ouders een vonnis uitspreekt waarbij de ouder (die het kind heeft toegewezen gekregen) wordt verplicht na het weekend het kind terug te halen op zondagavond om 18 u.
De vragende partij voor de weekendregeling heeft ervoor heeft gekozen om, na de scheiding, op een afstand van 80 km te verhuizen.
De persoon waarbij het kind is toegewezen is niet in bezit van eigen vervoer en dus afhankelijk van openbaar vervoer of van hulp van derden.
Deze afstand lijkt mij onmogelijk te overbruggen met openbaar vervoer, gezien de verschillende overstappen en het tijdstip (zondagavond 18 u.), wetende dat de reistijd hiervoor minimum van 2 uur bedraagt. (geen rekening houdend met onvoorziene omstandigheden zoals stakingen, vertragingen, e.d.)
Dit wil dus zeggen dat het schoolgaand kind niet op een degelijk uur kan gaan slapen op zondagavond.
Gezien de jeugdige leeftijd van het kind (3 jaar), stel ik me dus ten stelligste de vraag of dit een uitspraak is in belang van het kind.
Heeft iemand hiermee ervaring en kan mij hierover een vrijblijvend van antwoord dienen?
Waarvoor dank!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
citroentje

#2 , 24 apr 2009 01:22

Bij ons heeft de rechtbank beslist dat we elk moeten voorzien dat de kinderen bij de ex geraakt en waar de kinderen op dit moment zijn moet die zien dat de kinderen terug thuis kan komen.Bij ons is de afstand zo een 200 km.
Nu zijn de kinderen oud genoeg en komen ze met de trein.

javer

#3 , 18 jun 2009 18:36

Mijn ex is in een stad 50 km verder gaan wonen (dicht bij haar moeder) en heeft de kinderen meegenomen. De rechtbank heeft beslist dat als ik mijn kinderen wil zien ik alle verplaatsingen moet doen...

Reclame

Rebel-with-a-cause

#4 , 18 jun 2009 20:47

Is het mogelijk dat een rechtbank ivm de weekendregeling tussen gescheiden ouders een vonnis uitspreekt waarbij de ouder (die het kind heeft toegewezen gekregen) wordt verplicht na het weekend het kind terug te halen op zondagavond om 18 u.
Ben ik juist als ik uit jouw relaas distilleer dat de rechtbank zo een regeling in het vonnis heeft uitgesproken?
Als dit zo is, wanneer is dit dan uitgesproken? Als er geen 'deftige' mogelijkheid is om je aan deze regeling te houden dan dien je beroep aan te tekenen tegen dit vonnis.
Breng voldoende en sluitende argumenten aan om duidelijk te maken dat de uitgesproken regeling niet haalbaar is.

Terug naar “Echtscheiding”