Zoals nog al eens gebeurt, kan mijn ex geen "afscheid" nemen.
Ondanks het feit dat we reeds 14 jaar gescheiden zijn wordt er nog steeds getreiterd. De zoon is daarvan het "lijdend" voorwerp.
Na een verschrikkelijke periode waarin hij voortdurend werd gebruikt om
mij te kwetsen,treiteren ( te laat brengen, geen opvang voor hem willen betalen in de periode dat hij niet bij mij was etc ) kwam er een periode van "wapenstilstand". Zoon zit intern wegens studies, volgens het officiele vonnis ( toen hij dus nog een peuter was ) kreeg ik 100€ alimentatie.
Ik heb daar nooit een probleem van gemaakt omdat dit + het kindergeld juist voldoende waren om het internaat te betalen en de rest van de schoolkosten werden gedeeld door 2 ( daar stond niets van vermeld in het oorspronkelijke vonnis ).
Tot plots vorig voorjaar ik een brief kreeg van een advokaat dat er door mijn ex werd geëist dat de domicilie van de zoon volledig daar zou worden ingeschreven. Dat er geen onderhoudsgeld meer diende betaald te worden. etc etc
Ik zocht een advokaat, die me werd aanbevolen door kenissen.
In de eerste instantie was ik erg tevreden. Hij bleek begrip te hebben voor mijn situatie en eiste onmiddellijk het onderhoudsgeld + indexaanpassing welke op zijn rekening werden gestort.
De afspraak was dat er 100€ zou betaald worden per gepresteerde uren en 10€ per brief ongeachte hoeveel pagina's.
Ik heb uiteraard mee gerekend wanneer ben ik daar geweest/ hoelang ( 4x minder dan 1 uur ) - hoeveel officiele brieven werden opgemaakt... ) verder werkte hij met mail. Die werd blijkbaar ook doorgerekend en het nam hem veel tijd om een mail te schrijven!
De zaak werd ingeleid bij de rechtbank en meteen weer uitgesteld. De tweede zitting stuurde de advokaat van mijn ex zijn kat.
Er werd met de rechter afgesproken dat de zaak op de rol zou komen te staan tot één van de 2 partijen de zaak weer zou openen.
Behoudens de paniek - ik kreeg alweer geen alimentatie maar voor zaken die buiten de vonnisregels vielen ( het eerste ) kon ikzelf betalen ( meer dan 1000 € )
het ergste is dat ik sinds 2007 in de invaliditeit zit en mijn inkomen dus drastisch gedaald is - mijn relatie is in die zin spaak gelopen dat mijn partner absoluut niet meer wil betrokken geraken in deze vechtpartijen en niet meer bij mij woont dus weer minder inkomsten.
Bij de laatste mail van mijn advokaat, naar aanleiding van de afwezigheid van de advokaat van de tegenpartij, kreeg ik een afrekening van 2000 euro, waar ik bijna van omver viel.
Men stelde me voor een detail van de kosten op te vragen en ondertussen probeerde ik in schijven dit bedrag min hetgene dat al betaald was te voldoen. Mijn advokaat weigert nog iets voor mij te doen totdat de volledige som betaald is en wenst geen schijven meer te ontvangen " je zorgt maar dat je een oplossing vind" stond in zijn laatste mail en geeft me te kennen dat de advokaat van de tegenpartij nu ineens al 2 brieven heeft gestuurd en niet eeuwig zal wachten op een antwoord.
Maw wanneer de tegenpartij zijn kat stuurt mag ik de kosten hiervoor wel betalen. Mijn advokaat houdt geen rekening met mijn financiele toestand ( invaliditeit )
Ik weet niet of dit allemaal wel logisch is, waar ik verder nog het vertrouwen kan halen om voort te gaan met deze advokaat en of men mij uberhaupt kan dwingen om deze som ineens te voldoen, ik kan het echt niet permeteren, en eigenlijk geen advokaat meer.
Wat kunnen jullie me aanbevelen?
Waar kan ik me nog aan verwachten ( Murphy woont hier blijkbaar wel )
Welke raad kunnen jullie me geven?
Dank je