EOT

EOT

Witloof
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

EOT

#1 , 19 dec 2018 17:43

Beste

in de EOT zijn wij overeengekomen dat deze kerstvakantie mijn ex man (die in het buitenland woont) de kinderen kan zien in de week van Kerstmis. Hij heeft mij een maand geleden laten weten dat hij de kinderen niet gaat zien tijdens de kerstvakantie maar ze wenst te zien tijdens het krokusverlof.
Ik regel mij daar volledig naar. Nu belt hij vandaag de kinderen op om hen te laten weten dat hij toch in de kerstvakantie komt. Heel fijn voor hen maar mij maakt dit erg kwaad. Hij had dit eerst met mij kunnen bespreken & ik vind het heel erg laat om nog te laten weten dat hij de kinderen toch nog wenst te zien. Ik kan afspraken beginnen afzeggen, verzetten, activiteiten afbellen,...
Ik gun het de kinderen maar kan ik hier iets aan doen? Ik vrees van niet maar pols toch graag even. Geen leuke manier om zo co-ouderschap vorm te geven.
Stel dat ik een vakantie gepland had naar het buitenland op basis van het gegeven dat hij had laten weten dat hij ze niet ging zien ... wat moest ik dan?

mvg
Witloof

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4674
Locatie: Diest

#2 , 19 dec 2018 19:50

Beste

De afspraak die op papier staat weegt het zwaarst.
Dus die afspraak zegt dat kerstmis voor hem is.
Oplossing voor de toekomst : bevestig nieuwe afspraken wederzijds schriftelijk if minstens per mail. Het zal beide partijen tot enige ernst aanzetten. Alsmede een begin van bewijs opleveren indien u er onderling niet uit raakt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Witloof
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 dec 2018 11:50

Beste

Hartelijk dank voor uw antwoord.

Hij heeft ongeveer eind november via WhatsApp laten weten dat hij de kinderen wil zien in de krokusvakantie.
Hij schrijft: "ik vraag voor de krokusvakantie niet voor de kerstvakantie".
Voor de afspraken van de voorbije grote vakantie had ik alle wijzigingen duidelijk op mail naar hem gezet maar daar heb ik nu niet aan gedacht & hij reageert daar ook niet op dus misschien leek het mij zinloos.
Ik dacht dat het vonnis in geval van onenigheid het zwaarst weegt ook al werden er via WhatsApp of mail andere afspraken gemaakt.
Over de krokusvakantie blijft hij nu ook in het ongewisse.
Ik heb via WhatsApp gevraagd aan mij te laten weten wat zijn juiste plannen dan zijn voor de kerstvakantie ( welke dagen, welke uren) maar ik krijg (voorlopig) geen reactie.
Mailen heeft geen zin, hij zegt dan dat hij zijn mails niet leest.
Het is via de kinderen dat ik weet dat hij in minder dan een week hier zal staan om de kinderen te zien.

vriendelijke groeten
Witloof

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”