Co-ouderschap

pertoluk
Topic Starter
Berichten: 8

Co-ouderschap

#1 , 10 dec 2018 09:24

In 2013 ben ik gescheiden van mijn exvrouw en hebben wij co-ouderschap in EOT.
Ik heb mijn zoontje normaal om het weekend en de helft van de schoolvakanties.
In praktijk heb ik hem zowat 3/4 van de weekends en 75% van de schoolvakanties op mijn vraag

Ik betaal 100€ allimentatie per maand, mijn ex ontvangt het kindergeld en de fiscale ten lastenheid van mijn zoon.
Volgens de akte moet zij voorzien in kledij maar die moet ik zelf kopen.
De ongewone kosten moeten volgens de akte 50/50 verdeeld worden mits op voorhand bespreken en akkoord.

Mijn zoon is op aanwijzen van school verwezen naar een logopedist
Ik heb hiervan mijn ex vrouw op de hoogte gebracht en ze reageerde er niet op.
Ik ben mijn zoon komen halen voor het voorschrift bij de kinderarts te halen en ook geen probleem hiermee.
Nu gaat de logopedist beginnen voor 1 jaar 2 x per week 30 minuten.
Ik stel dus voor ik ga 1 dag en mijn ex 1 dag maar mijn ex wilt dit niet doen en wilt ook geen benzine vergoeding betalen (3,5€) per keer moet ongeveer 40km rijden totaal

Wat doe ik het beste in dit geval?
Haar reactie is : stuur hem naar kostschool of neem hem bij u, ik betaal al meer dan genoeg.
Ik mag ook van haar niet met hem naar de kinderpscyhologe gaan. Dat is niet nodig volgens haar. MAar hij heeft al 3 jaar gedragsproblemen op school en zit met veel verdriet..

Ik wil hem meer bij mij halen, maar wil vooral nu ook dat ik niet heel de logepedist ga moeten betalen op mijn eentje...
We hebben beide verantwoordelijkheden naar onze zoon maar simpel is het niet.

Wat doe ik het beste in zo een situatie?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding