Ex wil plots verhoudingen in kindbijdrage veranderen

ManInTheMiddle
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Ex wil plots verhoudingen in kindbijdrage veranderen

#1 , 06 dec 2018 11:36

Beste,

Mijn ex heeft me deze week laten weten dat ze vindt dat ik mijn deel van de maandelijkse bijdrage aan de kindrekening moet optrekken omdat ik meer verdien dan zij.
Dit klopt, maar haar vermogen is vele malen groter (vooral door haar ouders) dan het mijne. Ze werkt deeltijds, neemt ouderschapsverlof en onbetaald verlof om verre en dure reizen te maken. Allemaal haar goed recht, maar het lijkt me krom dat ik meer moet betalen omdat zij het niet nodig heeft om voltijds te gaan werken?
We hebben ooit een overeenkomst opgesteld via mail waar we ons sinds 2012 aan hebben gehouden (en waarin 50/50 bijdrage is vastgezet) maar omdat we dit nooit hebben ondertekend beweert zij nu dat dit geen enkele waarde heeft.

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 06 dec 2018 14:11

Beste

De regeling die jullie troffen blijft geldig. Als die intussen al 6 jaar loopt zonder aantoonbare discussie zal die door een rechtbank als geldige afspraak tussen jullie beiden worden aanvaard. het staat haar uiteraard vrij om een herziening van die afspraak te bepleiten voor de rechtbank. Moet blijken of uw en haar argumenten een wijziging in deze of gene zin zullen toelaten.

Doorgaans wordt alimentatie alleen herzien indien er wijzigingen zijn opgetreden sinds het ontstaan van de regeling. wijzigingen die een fundamentele verhoging/ verlaging van inkomsten veroorzaakten en die een aanpassing aanvaardbaar kunnen maken;
Als die fundamentele wijzigingen er niet zijn, is het al moeilijker argumenteerbaar.

Maar haar bewering dat de regeling niet geldig is omwille van niet ondertekend snijdt geen hout. Ze is er de facto en werd blijkbaar door partijen gedurende 6 jaar aanvaard.

En haar éénzijdige afkondiging heeft nul en generlei waarde. Als u verdere problemen verwacht best bespreken met uw advocaat die dan schriftelijk een argumentatie kan ontwikkelen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”