aanvang vakantie

mama485
Topic Starter
Berichten: 55

aanvang vakantie

#1 , 22 okt 2018 09:06

kort een schets:
er is een arrest sedert begin 2018, waarin wordt gestipuleerd dat de kinderen het eerste weekend van de maand van zaterdag 10u tot zondag 18u bij de papa blijven, alsook dat hij hen telkens de derde zaterdag van de maand mag zien van 10u tot 18u, in de omgeving van hun woonplaats.
Voor de vakanties staat er dat ze bij hem verblijven:
* in de onpare jaren in de krokusvakantie en in de pare jaren in de herfstvakantie
*in de onpare jaren in de eerste helft van kerst- en paasvakantie en in de pare jaren de tweede helft, telkens vanaf de eerste zaterdag van de vakantie (of het deel van de vakantie) om 10u tot de laatste zondag van de vakantie (of deel ervan) om 18u
*in de zomervakantie telkens bij vader van 15 juli om 10u tot 31 juli om 18u en van 15 augustus om 10u tot 31 augustus om 18u

Nu ging ik er van uit dat hij de kinderen dus aankomende herfstvakantie komt halen op zaterdagochtend 10u. Hij laat mij echter weten dat dit niet gespecifieerd staat voor herfst- en krokusvakantie en dat dus de 'vakantie' pas aanvang neemt op de maandag en hij ze dus dan pas komt halen (en terugbrengt op vrijdag).
Ik ga er van uit dat dezelfde dagen en uren van toepassing zijn als de andere vakanties en weekends. Ben ik verplicht hen pas van maandag mee te geven? Of kan ik melding doen op zaterdag dat hij ze niet is komen ophalen (en dien ik dan vanaf dat moment thuis te blijven voor het geval hij wel nog komt?)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38479

#2 , 22 okt 2018 13:49

vakantieregeling gaat boven de andere regeling.
School start vakantie op dag x en dat is ook zo aangegeven
Dus indien hij bij het begin van de wettelijke vakantie er niet is dan heeft hij pech. Daarna hoeft u na het academisch kwartiertje niet meer thuis te blijven.

Raad uw ex aan eens neutraal juridisch advies in te winnen voor hij 'flaters' begaat.
Want dat werkt natuurlijk ook omgekeerd met de krokusvakantie geeft u de kinderen dan ook maar de maandag mee en moeten ze de vrijdag terug zijn.

kristin
Berichten: 204

#3 , 22 okt 2018 17:27

Als je naar de officiële site van de overheid gaat, staat er duidelijk dat een vakantie maar op maandag dtart

Reclame

mama485
Topic Starter
Berichten: 55

#4 , 23 okt 2018 10:03

Dank voor de antwoorden, ik heb de raad van Franciscus opgevolgd en hij liet kort daarna weten dat hij ze dan toch op zaterdag zal komen halen.

Terug naar “Echtscheiding”