Nieuwe regeling na 4 jaar

GeoffreyD
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Nieuwe regeling na 4 jaar

#1 , 26 aug 2018 15:32

Hoikes,

We zitten thuis eventjes met de handen in het haar ivm de omgangsregeling voor mijn dochter.

Eventjes proberen goed uit te leggen.
Ik heb mijn dochter sinds ik van haar mama weg ging om de 2 weken in het weekend en in de vakantie elk de helft.
Tevens betaal ik 150€ onderhoudsgeld al sinds dag 1, nooit een maand hier niet in betaald.
Vroeger was het voor mij niet mogelijk mijn dochter in co ouderschap te hebben voor mijn werk, nu ben ik sinds 2 jaar samen met iemand, recent getrouwd alsook een baby onderweg.
We hadden het er al over gehad om mijn dochter nu ook in co ouderschap bij me te nemen, in overleg met de mama.
Alles was goed, we gingen onderling overeen komen en zijn gestart sinds juli met het co ouderschap om zo de overgang naar school soepel te laten verlopen.

Nu de vakantie ten einde komt, wil mijn ex plots nog onderhoudsgeld voor juli en augustus want volgens haar start het co ouderschap nu plots maar vanaf september. Nu, ik heb de maand juli dan ook betaald, maar ondertussen wel een advocaat onder de arm genomen omdat ik ergens een gevoel kreeg dat het financieel wel eens zou kunnen verkeerd lopen.
En mijn voorgevoel was dus correct.
Mijn advocaat heeft dus voorgesteld om een kindrekening te openen, waar de moeder en ik dus enkel toegang tot hebben. Hierop zou elke maand een bijdrage van beide moeten komen, alsook het kindergeld. Dit om de kosten ( rekeningen ) te betalen, en wat na een jaar overblijft word op mijn dochter haar spaarboekje gezet.
Dit wil ze totaal niet doen, ze wil geen maandelijkse bijdrage storten, en al zeker niet het kindergeld erop zetten.
Wat als gevolg heeft dat ze dus het co ouderschap niet meer wil laten doorgaan. Tot er een uitspraak is van een rechter, ze wil in de rechtbank bekomen dat kindergeld bij haar blijft. En dat ik enkel de helft aan haar stort wat ze nodig heeft.
Mijn dochter is nog niet op de hoogte van de veranderingen, en ik zit er natuurlijk mee in mijn maag dit te gaan vertellen.

Alsook wil ze nu de weekends niet meer wisselen, waardoor de kinderen van mijn vrouw en mijn dochter elkaar niet meer zullen zien in het weekend.

We weten even niet meer hoe of wat, hoe lang kan het bv duren eer het voor de familierechtbank komt. En vooral, zal de rechter rekening houden met onze gezinssituatie, onze meisje hebben een heel goede band met elkaar. En nu moeten ze elkaar gaan missen tot de uitspraak. Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Kan ik iets ondernemen?

Mvg Geoffrey

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
laryge
Berichten: 136
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 aug 2018 18:26

Een rechter houdt inderdaad vaak geen rekening met dat soort gezinssituaties. Een bemiddelaar doet dat wel. Heb je haar dat al voorgesteld?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”