Alimentatie

Dirk1986
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Alimentatie

#1 , 24 aug 2018 19:17

:cry: Ik heb steeds ruzie met mijn ex... De communicatie verloopt niet zoals het moet zijn. Zij beslist altijd hoe het verloopt. Ik heb een omgangsregeling om de 14 dagen (zondag)
Ik vrees dat mijn ex mijn zoontje slecht praat over mij. Ze liet weten ik ben een slechte vader en ik ben er nooit voor hem. Mijn ex heeft 8augustus vergeten te zeggen tegen mijn zoon dat ik jarig ben. Zoiets is echt respectloos. Het is en blijft ook mijn kind, ik betaal elke maand correct. Wat moet ik nog doen?

Een tijd geleden kreeg ik van mijn zoontje te horen dat hij slaag krijgt als hij niet luistert.
Een kind straf je niet met te slagen.

Ik spreek uit eigen ervaring, ik ben vroeger mishandeld geweest.
Binnenkort ga ik in een kliniek (behandeling) van minstens 3 maanden. Kan dit ook in mijn nadeel zijn? Misschien moet ik gewoon gerechtelijke stappen ondernemen.

Alimentatie stop zetten is waarschijnlijk onmogelijk?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 aug 2018 19:19

Wat staat er in het vonnis?
Neen het is niet omdat u in het ziekenhuis ligt dat u geen alimentatie moet betalen.
Uiteraard mag moeder kinderen niet opsteken tegen vader.
Wie moet kind halen en brengen? Vermoedelijk kan u iemand aanstellen om zoon te gaan halen of brengen ... een familielid.
Voor de slagen kan u CLB inschakelen als eerste stap.
Als ouders hebt u co-gezag-ouderschap dus u beslist met twee dat staat in de wet.
Verblijf ouderschap heeft daar niets mee te maken.
Vonnis en wet tellen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”