Met zoon van ex naar buitenland

Andy1880
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

Met zoon van ex naar buitenland

#1 , 22 aug 2018 09:42

Beste mensen,

na een relatie van meer dan 8 jaar lang ben ik gescheiden, maar mijn ex haar zoon aanschouwt mij nog steeds als
papa en ik beschouw hem nog steeds als mijn zoon. Nu zit het zo, hij is 15 (op 2 november 16) en hij staat eigenlijk onterecht
onder toezicht van de jeugdrechter. Nu heeft hij de vraag aan mij gesteld om in de vakantie van 30 oktober tot 2 november
op citytrip te gaan naar Boedapest en zouden dat terugkeren de dat van zijn verjaardag waar zijn mama dan het feest gaat voorbereiden.

Nu was mijn vraag: Mag ik hem met toestemming van de moeder meenemen of moet ik ook via de jeugdrechtbank passeren?

Met vriendelijke groeten

Andy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38739

#2 , 22 aug 2018 11:41

Welke voorwaarden zijn verbonden aan het toezicht van de jeugdrechtbank? Moeder moet dat navragen u kan dat niet.
Daarbij die jongen is leerplichtig zal dus moeilijk gaan als die periode niet in een vakantie valt.

kristin
Berichten: 204

#3 , 22 aug 2018 12:41

Als hij onder toezicht staat, moet elke buitenlands reis via de JRB gaan

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”