proces verbaal verderzetting werkzaamheden en dading

Houpelyne
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

proces verbaal verderzetting werkzaamheden en dading

#1 , 15 jul 2018 19:40

in het pv van verderzetten werkzaamheden en dading 18/04/2018 staat dat mijn ex vrouw oa binnen de 3 maanden een akte afstand-verdeling zal laten verlijden, met ontlasting van mezelf omdat de bank de overname en de ontlasting niet heeft toegestaan. mijn ex vrouw woont sedert de feitelijke scheiding in ons huis en betaalde de hypotheek van 418 euro terwijl ik een huis huurde voor 770 euro . nu heeft ze de laatste 2maanden de hypotheek niet meer betaald . wat zijn mijn opties ? kan zij zomaar de dading niet nakomen en daar blijven wonen zonder de hypotheek te betale zodat ik op de zwarte lijst kan terechtkomen. ikzelf heb wel met de bank toestemming om het kuis en hypotheek over te nemen en haar gedeelte uit te betalen . ik kan wel niet zowel hypotheek en huur betalen en dat zij daar blijft wonen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
nicky54
Berichten: 218

#2 , 21 jul 2018 11:24

Misschien is het beter dit probleem te posten bij ECHTSCHEIDING.

nicky54
Berichten: 218

#3 , 23 jul 2018 16:07

Was de eis tot echtscheiding vergezeld van een dagvaarding teneinde voorlopige maatregelen te bekomen zoals : " wie in de gezinswoning mag blijven" en "wie de lening verder dient af te betalen?

Reclame

Houpelyne
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 aug 2018 09:32

neen.mijn ex woont nig in het huis daar ik ben weggegaan .ondertussen is er in maart een dading ondertekend geweest door ons allebei dat zij het huis ging kopen en mijn deel ging uitbetalen , alsook de hypotheek dan zelf verder te betalen . maar 3 maanden later nlb17 juli zaten we terug boj de notaris die aangesteld is van de rechter . En daarwerd er gezegd dat mijn ex geen lening kreeg om de hypotheek over te nemen . toen spraken de advocaten af dat zij nog 1 week tijd kreeg omdat zij een nieuwe leningsaanvraag had gedaan om de hypotheek te verlengen zodat zij inplaats van 418 euro , de helf 209 euro moest aflossen. er werd ook een nieuwe afspraak gemaakt die zou plaatsvinden in de 1e helft van augustus.Ik heb zelf dan mijn advokaat op 2 augustus gebeld waar ik te horen kreeg dat haar 2e leningsaanvraag ook niet goedgekeurd was en door het feit dat haar advokaat voor 3 weken op verlof was ( die ze op het moment bij de notaris op 17 juli niet had vermeld) zij mijn advokaat dat de volgende afspraak in september ging gebeuren. ik had wel specifiek tegen mijn advokaat gezegd dat als wij bij de notaris op 17 juli de dading ging uitvoeren en zij de lening niet gekregen had dat deze afspraak bij de notaris moest doorgaan omdat ik dan het huis ging kopen en haar uitbetalen . maar tegen mijn wensen in moet ik nu wachten tot in september om terug naar de notaris te gaan. 2 maal heeft ze al een weigering gekregen van de bank voor de hypotheek en 2 maal werd er belist tegen mijn wil in om haar nog tijd te geven . waar zijn mijn rechten dan? wat zal er nu in september gebeuren .? als zij mij niet kan uitbetalen en ik zeg tegen mijn advokaat dat ik het huis dan zal kopen moet hj niet op 17 juli mijn beslissing uitvoeren . inplaats van mijn ex nu al vooor de 3e keer tijd te geven . wat moet ik doen? zij zal de hypotheek nu zeker niet meer betalen daar zij toch geen lenin krijg en ik woon in een huurhuis van770 euro en als de hypotheek 3 maanden niet wordt uitbetaald gerazk ik op de zwarte lijst.

Terug naar “Echtscheiding”