snapchat, skype, ... voor lagereschoolkinderen

Witloof
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

snapchat, skype, ... voor lagereschoolkinderen

#1 , 30 apr 2018 22:04

Vandaag hebben mijn kinderen de nieuwe vriendin ontmoet van mijn man.
Ze hebben beiden een smartphone gekregen & er werd op die smartphone snapchat geïnstalleerd op hun naam, een skype adres aangemaakt, en blijkbaar ook een eigen mailadres.
De kinderen mogen van mij normaal gezien op mijn gsm op mijn whatsapp account om met hun vader te communiceren die in het buitenland woont en skype mogen ze op de computer op mijn account ook enkel en alleen om te kunnen contact onderhouden met hun vader.
Ik vind mijn kinderen nog veel te jong om een eigen snapchat, skype edm account te hebben.
Ik heb dit aan de vader duidelijk gemaakt maar ik ben nu natuurlijk voor hem de "spelbreker".
Kan ik verbieden dat onze kinderen hun eigen account hebben op deze leeftijd? Ze zijn beiden een pak jonger dan dertien jaar.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12955

#2 , 30 apr 2018 22:42

Dit moet kunnen, de tijd dat we naar elkaars ouder belden om te vragen of Jefke thuis is, ligt al even achter ons. Kinderen communiceren nu op deze manieren, verbieden lijkt mij niet aan de orde. Wat wel belangrijk is, is dat u afspraken maakt en samen met de kinderen de gevaren hiervan overloopt.

Witloof
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 apr 2018 22:53

Maar wat met de wetgeving hieromtrent? Stelt die geen minimumleeftijd voorop van dertien jaar?

Reclame

LeenW
Berichten: 12955

#4 , 30 apr 2018 23:02

Daar is geen wetgeving over, enkel gebruikersvoorwaarden.

Witloof
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 apr 2018 23:21

ik dacht dat er een wetsontwerp klaar lag dat zou ingaan ergens eind mei waarbij de minimumleeftijd 13 jaar zou zijn.

LeenW
Berichten: 12955

#6 , 30 apr 2018 23:31

Dat gaat enkel over sociale media, en dat ik voor zover ik weet ook nog niet goedgekeurd.

WP002
Berichten: 1481

#7 , 01 mei 2018 12:32

Snapchat is een sociaal medium, Skype niet. Skype is gewoon een applicatie voor videobellen. Een vraag als 'mag mijn kind Skype gebruiken' is dus gelijkwaardig met 'mag mijn kind telefoneren'.

Witloof
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

#8 , 01 mei 2018 13:04

Skype gebruiken ze hier al enige tijd maar dan via de account op de gezinscomputer & niet op een eigen account op een eigen smartphone. Er komen via skype soms toch ook wel wat verzoeken tot contact binnen van mensen die we niet kennen. Kwestie dan idd van zoals LeenW zegt ze daar op te wijzen en leren mee om te gaan.
Snapchat ben ik nog niet uit. Ik verdiep er me wel wat verder in om te zien of ik het een app vind voor een kind van zeven jaar. Mijn eerste indruk is dat de adviezen eerder zeggen vanaf 13 jaar.
Valt het dan wel onder die wetgeving snapchat?
Laatst gewijzigd door Witloof op 01 mei 2018 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.

LeenW
Berichten: 12955

#9 , 01 mei 2018 13:07

Volgens mij zijn beide eerder communicatiemiddelen dan sociale media. Sociale media = Facebook, Twitter, Instagram, etc. Maar Skype, Snapchat, Whatsapp etc zijn eerder communicatie. Enfin, voor zover ik nog mee ben he :)

Witloof
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

#10 , 01 mei 2018 13:07

Ik ben duidelijk ook niet echt mee :)

Terug naar “Echtscheiding”