Vorige week heb ik een nieuw vonnis ontvangen waarin mijn ex al wat hij vroeg heeft toegekend gekregen. Over het algemeen zie ik daar geen probleem in want uiteindelijk blijft het zo dat mijn dochter nog steeds bij mij is en maar 1 week-end op 2 naar haar papa hoeft.
Ik kan echter niet akkoord gaan met het feit dat scharnierleeftijden uit het vonnis werden geschrapt mede omdat alle kosten dan op mijn schouders komen. Het enige wat hij zegt is, 'dat zit in de alimentatie'.
Nu zou ik daar op zich ook geen probleem mee hebben ware het niet dat hij mij volledig afbreekt als het gaat over opvoeding en alles wat ik voor haar koop om te voorzien in haar levensonderhoud.
Zo krijg ik meestal een boze telefoon of een mail bvb om te zeggen dat haar persoonlijke hygiëne te wensen over laat. Eén keer was ik niet tijdig naar de kapper geweest en is hij in zijn week-end met haar geweest. Ze is 5 en speelt in het zand, dus op vrijdagavond had ze vuile nagels. Kan niet volgens hem... Ze had luizen en hij eist een doktersattest?????
Schoolkeuze : hij zegt dat we niet beiden akkoord gingen maar dat ze alleen maar naar die bepaalde school gaat omdat het mij goed uitkomt. Ja mag het een beetje gemakkelijk zijn? Ik werk daar in de buurt en hij gaat haar nooit halen of brengen...
Door omstandigheden heeft ze 4 weken niet bij haar papa geweest en ik krijg te horen dat ik haar had moeten laten bellen, terwijl ik vind dat hij dit ook kan. Tenslotte denkt een kind van 5 daar niet over na...
Constant kleine zaken aanhalen om toch maar kleinerend te kunnen doen.
Kan ik hiermee verder gaan en eventueel een klacht indienen want als je een mail stuurt en je sluit af met 'Verwijten zijn er telefonisch niet gevallen hoe u de zaken interpreteert is een probleem waar u waarschijnlijk nooit van af zal geraken!' is dat redelijk persoonlijk en vind ik niet dat ik dat hoef te pikken.
Moest hij nu nog eens moeite willen doen zijn dochter meer te zien zou me dit allemaal niet zoveel deren, maar de reden die hij bvb in het begin gaf om niet te moeten overstappen naar een week/week regeling (wat ik overigens sowieso niet zo goed zag zitten) is dat hij in 3 ploegen staat. Ik ga momenteel 4/5de werken om er voor m'n dochter te kunnen zijn, maar dat is blijkbaar de normaalste zaak als moeder (wat wel zo is natuurlijk) maar hij wil er blijkbaar enkel zijn wanneer het hem uitkomt.