Beste RR
Met alle respect voor jouw eigen situatie, ben ik het in deze situatie oneens met je. Een kind hoort niet thuis bij een aan alcohol en cocaïne verslaafde. Daar doe je als moeder best alles voor om je kind er weg te houden. Je kind beschermen komt nog altijd eerst. Een goede verstandhouding met de andere ouder zou daarbij zeker wel het allerbeste zijn, maar sommige mensen moeten nu eenmaal tegen zichzelf en tegen het kwaad dat ze kunnen uitrichten, beschermd worden. Ik zou in deze situatie dus in geen geval aanraden om te proberen met de papa een regeling te treffen voor het kind. Papa moet er eerst voor zorgen dat hij geen gevaar meer betekent, en dat doe je niet door te beweren dat je gaat PROBEREN 1 keer per week naar een afkicksessie te gaan en dan stoned te zijn op het moment dat je ex-vrouw haar spullen wil ophalen en te weigeren de deur te openen als je ex-vrouw vergezeld is van een aantal politieagenten. Iemand die zo handelt, zou ik in geen honderd jaar in de buurt van mijn kinderen willen.