wie krijgt het volledige hoederecht??

dieke

#16 , 07 mar 2009 15:04

Beste RR

Met alle respect voor jouw eigen situatie, ben ik het in deze situatie oneens met je. Een kind hoort niet thuis bij een aan alcohol en cocaïne verslaafde. Daar doe je als moeder best alles voor om je kind er weg te houden. Je kind beschermen komt nog altijd eerst. Een goede verstandhouding met de andere ouder zou daarbij zeker wel het allerbeste zijn, maar sommige mensen moeten nu eenmaal tegen zichzelf en tegen het kwaad dat ze kunnen uitrichten, beschermd worden. Ik zou in deze situatie dus in geen geval aanraden om te proberen met de papa een regeling te treffen voor het kind. Papa moet er eerst voor zorgen dat hij geen gevaar meer betekent, en dat doe je niet door te beweren dat je gaat PROBEREN 1 keer per week naar een afkicksessie te gaan en dan stoned te zijn op het moment dat je ex-vrouw haar spullen wil ophalen en te weigeren de deur te openen als je ex-vrouw vergezeld is van een aantal politieagenten. Iemand die zo handelt, zou ik in geen honderd jaar in de buurt van mijn kinderen willen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#17 , 07 mar 2009 17:03

Er is een vonnis... ! (dat er waaschijnlijk gekomen is door een listige advocaat)

Wil je hier dringend vanaf (eigenlijk heb je weinig keus) dan denk ik dat een kortgedingprocedure het snelste is. Maar of de kortgedingrechter geheel anders zal oordelen is maar zeer de vraag. Je kan eens gaan horen bij de griffier . Deze kan praktische informatie voorzien (datum nieuwe zitting gelet het verstek?)

Ook kan de procureur des Konings op o.a. art.32 van de wet op de jeugdbescherming ingrijpen, daar de agenten de situatie zoals omschreven reeds konden beoordelen. Ik ga er hier vanuit dat politie wel eens een oogje in het zeil houdt. In voorkomend geval (vb. dronken) dan zou de zaak de volgende ochtend al behandeld kunnen worden bij de jeugdrechter (plaatsing).

De kans is heel reeel dat er binnen afzienbare tijd - als de zaak nog eens voorkomt- een maatschappelijk onderzoek gaat komen. Waar ik voor vrees is dat we hier vertrokken zijn voor een juridische loopgravenoorlog. HIER WORDT NIEMAND BETER VAN behalve de advocaten.

Als ik het verhaal van moeder lees ben ik ook wel bezorgd/benieuwd naar de situatie. Feit is wel dat de vader voor de rechter blijk heeft gegeven om minsten 50/50 te willen instaan voor zijn kind, gelet de uitspraak. Dit lijkt mij niet slecht om gaan te onderhandelen, dat is een gunstige onderhandelingspositie voor beide ouders !!! en veel beter dan die vernietigende juridische (&eindeloze?) strijd.

Ingrijpen in gezinssituaties werkt ook heel ingrijpend. Je dient daar zeer omzichtig mee om te springen. Bovendien heeft de vader reeds regelmatig contact met de hulpverlening die in bepaalde situaties een meldingsplicht hebben als het kind gevaar loopt.

Nog dit:
Een kind hoort niet thuis bij een aan alcohol en cocaïne verslaafde.
De situatie moet m.i. op zeer korte termijn doorgelicht worden. Ik vermoed dat de rechter en/of de advocaat de situatie reeds beoordeeld hebben. Een rechter zal op de zitting wel degelijk geinformeerd hebben waarom de andere ouder er niet is.

RR

nadia_e
Topic Starter

#18 , 12 mar 2009 13:47

wat ik vind dat echt niet kan is: dat een rechter toelaat dat een baby van 7maand, verblijft bij de papa dat in een extreme vorm van drugsverslaving zit. en helemaal geen ervaring heeft om voor het kind te zorgen en zelfs niet weet om te gaan met de baby. de ouders van mijn (ex) echtgenote, zijn te oud en ziek om voor het kind te zorgen.
er moet naar het bestwil gekeken worden van de baby. en dan nog iets, ik heb maar een afschrift gekregen, en hij zal dan wel de orginele papieren hebben van het vonnis. maar ik was helemaal niet op de hoogte van de zitting of dergelijke...
mijn advocaat heeft nu een verzet gedaan, kan ik daarmee verder geraken? want ik krijg niet echt veel informatie van mijn advocaat.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#19 , 12 mar 2009 16:18

Ik heb het al gezegd - ik zeg het nog eens - in de vorige berichten wordt duidelijk uitgelegd hoe en waar je uitleg kan bekomen. Doe dat aub dan zal het voor u veel duidelijker zijn dan nu.
Vraag desnoods dat men het uitlegt tot u het begrijpt.
Ik weet het het kan soms aartsmoeilijk zijn om te volgen in de wirwar van regeltjes.

Je kan zeker langs slachtofferhulp gaan of langs de vertrouwenspersoon IFG bij de politie - die zullen waarschijnlijk wel doorverwijzen
Ook de sociale dienst van het OCMW kan uitleg geven en die kunnen ook uw situatie eens bekijken

Ook de justitieassistent op het justitiehuis kunnen u helpdne.
Het is trouwens iemand van die dienst die een sociaal rapport over de opvoedingsmogelijkheden zal opstellen.

Terug naar “Echtscheiding”