kindregeling afdwingen

johndoe50
Topic Starter
Berichten: 2

kindregeling afdwingen

#1 , 21 nov 2017 18:37

Hey allen, hopelijk kan een van jullie me op weg helpen...

Ik en mijn ex zijn al bijna 5 jaar uit elkaar. We voeden onze 2 kinderen (ook al 5 jaar) op in een co-ouderschap systeem.
Ze heeft de kinderen allebei, vrijwel onmiddelijk en eenzijdig, na het samenwonen op haar nieuw adres gedomicilieerd.
We hebben GEEN officiële kindregeling (EOT?) omdat dat blijkbaar niet verplicht is/was.

Dit was geen probleem tot dit jaar, want ze heeft op haar belastingsaangifte aangegeven dat beide kinderen volledig bij haar ten laste zijn i.p.v. 50%.
De belastingdienst kwam dus bij mij aankloppen voor een officieel bewijs - wat ik dus niet had want de kinderen staan bij haar.

Ik heb dus aangedrongen om de kindregeling gezamenlijk en zo snel mogelijk voor te leggen, maar het gaat niet vooruit en ze houdt me aan het lijntje.
Ofwel zal dit spelletje nog maanden duren, ofwel zal ze deze kindregeling binnenkort gebruiken als hefboom om er bijkomende voordelen aan te koppelen.

Is er een manier waarop ik via een heel eenvoudige procedure een juridisch document kan bekomen dat het co-ouderschap voor de belastingen bewijst? Het liefst van al zou ik zelf graag zonder advocaat naar een soort vredegerecht stappen...

Alle tips en opmerkingen zijn welkom!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
laryge
Berichten: 136
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 nov 2017 19:24

Een bemiddelaar die jullie helpt om tot een akkoord te komen?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”