Scheiden en onder hetzelfde dak blijven wonen

Resul007
Topic Starter

Scheiden en onder hetzelfde dak blijven wonen

#1 , 13 feb 2009 11:02

Hallo,

Ik zit met een vraagje. Mijn partner en ik willen in onderling overleg scheiden maar om allerlei redenen willen we toch nog een tijdje blijven samenwonen tijdens de scheiding. Maar elke site die ik raadpleeg maakt vermelding dat we om te scheiden op verschillende adressen moeten wonen. Hoe kan men dit oplossen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

mvg,

Chris

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 feb 2009 15:07

Bij een echtscheiding bij onderlinge toestemming kan u nog steeds onder hetzelfde dak blijven wonen. Dat zou geen probleem mogen zijn.

Bij een echtscheiding op grond van duurzame ontwrichting in principe ook, maar de duurzame ontwrichting wordt in principe juist bewezen door de feitelijke scheiding.

scorpioen

nanou

#3 , 21 feb 2009 15:48

Mijn ex en ik hebben tijdens de echtscheidingsperiode samen gewoond in onze gezinswoning, samen met onze 2 kinderen (we zijn gescheiden zonder advocaten maar met notaris).
Het gaat, maar het vraagt heel veel wilskracht, goede planning (bv over de kinderen) en goeie afspraken en heel veel zin voor realiteit.
Wij zijn nu 12 jaar gescheiden en overleggen nogaltijd samen over onze kinderen, hoewel we beide nieuwe partners hebben.
het kan dus.

N.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”