herziening EOT ivm onderhoudsgeld

misstiek
Topic Starter

herziening EOT ivm onderhoudsgeld

#1 , 11 feb 2009 20:16

Gescheiden in mei 2000 met echtscheiding met onderlinge toestemming.
Onderhoudsgeld wordt in januari met de consumptie index aangepast
Ik ontvang nu voor mijn jongste zoontje op 5 januari ’09 €132,88
Heb eens via internet op een site gekeken en normaal zou ik nu (als ik het goed voorheb) €134,56 moeten ontvangen.
Voor mijn oudste zoon is er sinds 1 november ’07 een co-ouderschap gestart,
maar de definitieve uitspraak moet nog altijd volgen want er moet nog altijd een evaluatie volgen maar die wordt constant uitgesteld.
Dus sinds die periode ontvang ik geen onderhoudsgeld meer voor mijn oudste zoon, omdat de kosten nu voor hem worden gedeeld .Het laatste onderhoudsgeld dat ik ontving in oktober ’07 was het bedrag van €126,89.
Maar zo betaal ik nog altijd voor mijn oudste zoon : tandarts, hospitalisatieverzekering, schoenen, jas
Hij staat nog altijd bij mij ingeschreven voor zijn domicilie maar dit wil ik zeker zo behouden.
De helft van het kindergeld voor hem werd niet om gevraagd, dus stort ik dit niet aan de vader.(denk bij de evaluatie dat dit wel ter sprake zal komen want vader bijt een Euro in vieren!!)(en dat hij al die maanden zal terugeisen, denk ik)
Kan ik voor voor mijn jongste zoon nu hij in september ’09 naar het secundair onderwijs gaat meer onderhoudsgeld vragen want in het verleden was het altijd ik die alle studiekosten,dokterkosten, van mijn 2 zonen op zich nam.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding