wijziging EOT

kristin
Topic Starter

wijziging EOT

#1 , 03 feb 2009 11:03

Een jaar geleden is de EOT van mijn partner getekend.
Nu zouden hij en zijn ex een aantal wijzigingen willen doen ivm de kinderen.
Is dit voldoende dat zij samen een overeenkomst opstellen, dit beiden tekenen.
Of dient deze overeenkomst naar de JRB te gaan om te bekrachtigen.
Kan je, indien niet naar de JRB, deze overeenkomst afdwingen als 1 van de 2 partijen niet meer akkoord gaat met deze overeenkomst.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 03 feb 2009 16:30

De afspraken die gemaakt zijn in een EOT zijn in principe definitief en bindend.
Onderling is het steeds mogelijk om deze overeenkomst NIET te volgen, maar als de nieuwe afspraken niet gevolgd worden heeft men eigenlijk enkel de 'bekrachtigde' EOT waarop men terugvalt.

kristin
Topic Starter

#3 , 04 feb 2009 09:53

dus de veiligste manier is gewoon om met de nieuwe afspraken naar de JRB te gaan, zodat dit allemaal officieel is.
Anders kan je er niet op terugvallen als er onderling problemen zijn?

Reclame

WillyTas

#4 , 08 feb 2009 20:11

Wij zijn ook gescheiden met een EOT en ik betaal maandelijks een vast bedrag en voor de kledij van de kinderen geeft mijn ex de rekeningen mee en we betalen elk de helft, zo staat het ook in het EOT.
Nu heb ik haar betrapt dat ze de rekeningen van haar nieuwe vriend er ook bij stopt, mijn kinderen zijn 6 en 9 en er stonden kledingstukken op voor een kind van 3 , zijn kind is 2,5 jaar. Ook ging het om 2 rekeningen en het ligt er nu vingerdik op dat het een rekening van hem is en de andere van haar.
Hoe ga ik dit het beste oplossen, wie weet raad?

Groeten Willy

Terug naar “Echtscheiding”