Lastige ex

jenesaisqua
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Lastige ex

#1 , 27 jun 2017 16:57

Pff ik weet even niet meer waar ik raad kan vragen. Ben al even uit elkaar met mijn ex. En heb een nieuwe vriend. Hij heeft een nieuwe vriendin. Toch gaat de communicatie nog steeds moeilijk. Zeker ivm de kinderen. Langs mijn kant worden er zonder probs toegevingen gedaan, langs zijn kant moet dit altijd gepaard gaan met een hele hoop zever.

Op de koop toe brengt hij steeds het verleden van mijn vriend ter sprake. Ok dit heeft hij niet mee, maar hij is op goede weg en dit staat zwart op wit.
Ik ben de bemoeienissen en chantage van hem dan ook kotsbeu en vraag mij af of ik hier iets kan aan doen.

Heb al op verschillende manieren proberen te praten met hem en te communiceren, maar met alles maakt hij er een sport van om dwars te liggen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 27 jun 2017 20:51

ik denk dat je best je licht opsteekt op een relatieforum. Hier kan je alleen juridische raad krijgen. Voor de problematiek die je nu aankaart is er geen juridisch kader. Een slecht karakter is niet strafbaar....

laryge
Berichten: 136
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jun 2017 22:01

ik denk dat je best je licht opsteekt op een relatieforum. Hier kan je alleen juridische raad krijgen. Voor de problematiek die je nu aankaart is er geen juridisch kader. Een slecht karakter is niet strafbaar....
Inderdaad. Via PB kan ik je een forum doorgeven.
Zeer moeilijke zaken om een procedure te starten of om af te dwingen.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 jun 2017 12:02

Op de koop toe brengt hij steeds het verleden van mijn vriend ter sprake.
Daar heeft uw ex zich niet mee te bemoeien, tenzij dit verleden een invloed kan hebben op de kinderen. Stel dat uw huidige vriend in het verleden veroordeeld is voor het dealen van drugs, en dit vanuit zijn eigen woning deed, dan kan uw ex zich daar terecht vragen bij stellen ivm de kinderen.

Verder sluit ik me aan bij het bovenstaande. Juridisch gezien kan je weinig doen aan iemand die gewoon moeilijk doet. Zolang uw ex geen bepaalde grenzen overschrijdt, kan je weinig beginnen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Echtscheiding”