Uitvoerbaarheid vonnis in kortgeding

VEC001
Topic Starter

Uitvoerbaarheid vonnis in kortgeding

#1 , 11 jan 2009 00:03

Na 1 jaar vechtscheiding heb ik eindelijk "een vonnis", deze in kortgeding!
Normaal is deze onmiddelijk uitvoerbaar .Ik heb bilocatie verkregen en regeling bezoek voor mijn baby.
Ik mag zelf terug in de " familiale woning". Maar !!!!!!!!!!!!!!!
EX respecteerd NIETS , EN NU?
Hoe moet het verder ?
Normaal moet ze toch het vonnnis respecteren of niet??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jan 2009 09:51

De uitspraak in kort geding is van rechtswege uitvoerbaar, dus zonder dat de rechter dit uitdrukkelijk in de uitspraak moet vermelden.

Gedwongen tenuitvoerlegging geschiedt door een gerechtsdeurwaarder.

scorpioen

trinne

#3 , 11 jan 2009 18:28

hoi
mijn vriend zit ongeveer met het zelfde probleem maar dit is al 3 maanden dat hij de kindjes niet heeft gezien.
Het enigste wat je kan doen is:
elke keer je je kind moet gaan halen je bij haar aanmelden (dus er staan)
geeft ze je kind niet mee direct klacht gaan neerleggen
ALTIJD het vonnis meenemen naar de politie en zien dat het vonnis geregistreerd is door de griffie.
Je kan eventueel ook proberen of de politie tot daar komt maar dit doen ze zelden en dan kunnen ze alleen nog maar praten met haar en verklaringen opnemen.
Een advocaat onder handen nemen en de jeugdrechtbank inschakelen.
Als het in het vonnis staat dat jullie bilocatie regeling hebben en wanneer de wissel is enz is ZIJ STRAFBAAR.
Je kind buiten halen met politie en of deurwaarder MAG NIET meer
Alleen met een sociaal en maatschappelijk onderzoek als er blijkt dat ze niet goed is voor het kind.

In jouw eisen voor de jeugdrechtbank eis je wat jij wilt
Doe dit zo vlug mogelijk en vraag aan de advocaat of hij ook voor een eventuele dwangsom voorziet, (bij ons gaat dit in vanaf volgende maand en bedraagt € 500 per dag dat ze hen niet afgeeft)
Zorg dat je foto's hebt van je woning en waar het kind moet slapen.
Want denk eraan ze zal wel alles doen om je af te schilderen op het gerecht als slechte vader.
Ik hoop dat je bij deze wat wijzer bent, ik weet het is hard, maar zo is het nu eenmaal het gaat tenslotte over je kind.
Krijg haar op je tanden en even doorbijten.

Reclame

VEC001
Topic Starter

#4 , 11 jan 2009 20:15

PFFFFF , vandaag weer niets , aléé bot gevangen , moest mijn dochter ( baby) komen brengen maar ja weeral niets , terug bij de politie pv enz opgesteld. Daarna kopie naar men advokaat . Morgen neem ik kontakt op met jeudmagistraat .
We zullen wel zien .
En uit het huis is ze ook niet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en zal uit eigen wil niet vertrekken, we zullen maar een deurwaarder sturen ! Ongelooflijke kosten dat ik ""mischien" ooit zal recuperen

VEC001
Topic Starter

#5 , 12 jan 2009 13:08

Bedankt voor de verkregen info's

Vandaag contact met openbaar ministerie , jeugdrechtbank , die gaan de zaak in het oog houden en wachten af op de pvs . 2 tal weken geduld en ze contacteren beide partijen .

En donderdag vertrekt ze uit de woning!

Dus op hoop van zege en nog effe wachten

Merci aan allen :roll:

Terug naar “Echtscheiding”