Beslag laten leggen op woonst

mersey
Topic Starter
Berichten: 4

Beslag laten leggen op woonst

#1 , 11 jan 2009 21:21

Na gescheiden te zijn via eot is mijn ex pas echt losgegaan. Kinderen worden niet afgegeven en het draait alleen nog maar om geld.

Nu is er uit ons huwelijk een schuldeiser opgedoken die geld aan haar geeist heeft. We hebben een en ander via een advocaat uitonderhandeld en elk ons deel van de schuld betaald. Nu stuurt ze zonder voorafgaande protesten/brieven e.d. donderdag in een keer een deurwaarder. De eis als ik haar deel (euro 5000) niet binnen 5 dagen betaal legt ze beslag op de woning (die ik in de eot voor een flink bedrag van haar heb overgenomen).

Kan dit zomaar? De deurwaarder heb ik gecontacteerd maar zijn commentaar er zijn voldoende onderliggende stukken. Haar argumentatie is dat dit verzwegen is maar natuurlijk wist ze er vanaf en waren we in gemeenschap van goederen getrouwd. Moet dit niet eerst via de rechtbank worden uitgevochten????

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding