F-kaart, echtscheiding

tahir
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

F-kaart, echtscheiding

#1 , 28 feb 2017 20:39

Hallo
Ik ben getrouwd met een belgische vrouw sinds 10/2013.
het gaat niet meer tussen ons en wij gaan echtscheiden.
Ik was zonder papier toen wij waren getrouwd en na het trouw kreeg ik F-Kaart sinds 10/2013. Ik heb ononderbroken verblijf in belgie sindsdien.
Ik zou graag weten als wij gaan echtscheiden , houd ik mijn verblijfsvergunning (F-kaart) of verlies ik dat?
Ik heb een vaste contract van onbepaalde duur van werk and verdien ongeveer 1600 euro PM.
alvast bedankt.
hoogachtend

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
berenod
Berichten: 942

#2 , 01 mar 2017 19:01

U gaat uw verblijfsrecht verliezen.
Uw F-kaart is een verblijfsrecht onder voorwaarden, de voorwaarde is het gehuwd zijn met een EU burger.

Wanneer u de voorwaarde wegneemt, verliest u ook het recht om hier te blijven.

Voor gehuwden is het normaal gezien de procedure dat wanneer uw eerste F-kaart verlopen is, u een F+ kaart aanvraagt. Deze kaart is niet meer verbonden aan voorwaarden, deze geeft u het recht om hier te blijven op de basis van voldoende lange tijd (5 jaar) hier te wonen. Uiteraard gecombineerd met succesvolle inburgering en Nederlands als tweede taal niveau te hebben.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”