totaal ontredderd

zonnebloemeke
Topic Starter
Berichten: 2

totaal ontredderd

#1 , 13 dec 2008 23:46

Hallo,

Ik woon sinds 3 maanden feitelijk gescheiden na een akkoord van het vredegerecht. Dit was door mij aangevraagd omdat ik voorlopig geen toekomst meer zag in ons huwelijk. We gingen zo tijdje leven en zien of het eventueel nadien terug goed kon komen. Nu kreeg ik onlangs totaal onverwacht brief id bus van een advocaat van mijn man die dreigt met een dagvaarding op grond van feiten.
Nu voel ik mij zo totaal in het zak gezet, dit had ik nooit durven denken van hem. Hij heeft nu wraak willen nemen omdat ik weggegaan ben.
Ik ben weggegaan bij hem om verschillende redenen, 1 van deze redenen gaat over geld.
zo hebben wij van in het begin afgesproken dat de facturen via zijn rekening gingen betaald worden en de rest betaalde ik (meestal cash) en bij grotere facturen gaf ik hem dan nadien ook cash mijn deel aan hem. tot daar geen vuiltje aan de lucht. Nu jaren terug in mijn huwelijk ben ik via via teweten gekomen dat mijn man op naam van een familielid een appartement heeft gekocht met het spaargeld op zijn rekening (dit heeft hij cash afgehaald) Toen ik dit ontdekte heb ik mijn spaargeld ook niet meer gehouden op mijn spaarrekening en zette het op naam van een vriendin gewoon door overschrijvingen te doen.
Nu wil hij mij dus dagvaarden omdat ik nooit zogezegd financieel zou bijgedragen hebben in het huishouden, ik heb hier geen bewijzen van, ik hou niet elke rekening/factuur bij als ik iets betaal (boodschappen, kleren, enz)
Mijn man had al deze tijd gedacht dat mijn spaargeld dus gewoon op de rekening stond en nu eist hij wat logisch is omdat we in gemeenschap van goederen getrouwd zijn de helft van alles en zeker van mijn spaargeld want ik zou nooit bijgedragen hebben en al mijn inkomen sparen daar ik geen bewijs heb van betaalde rekeningen.
Er stond ook in de brief dat ik niet de toevlucht moet nemen tot het wegmaken van mijn spaarcenten want bij vaststelling van dergelijke activiteiten zal een onderzoek naar rekening en transfers gebeuren.
Natuurlijk mijn man heeft zogezegd niks, want hetgeen hij had van spaargeld heeft hij in dat appartement gestoken dat dus niet op zijn naam staat.
Mijn vraag is nu, wat ik hiermee moet doen? ik kan helemaal niks bewijzen dat ik ook altijd (cash) meehielp in het huishouden en niet te vergeten er zijn die overschrijven van mijn spaargeld naar rekening van een vriendin na ontdekking van aankoop appartement op andermans naam.
Moet ik nu een advocaat nemen, zal wel een lange procedure worden en heel veel geld kosten wat ik zelf nodig zal hebben om mijn leven terug herop te bouwen.
En in hoeverre moet ik rekening houden met de dreiging naar transfers rekeningen?

bedankt om mijn verhaal te lezen en mij eventueel tips te kunnen geven

zonnebloemeke

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
zonnebloemeke
Topic Starter
Berichten: 2

#2 , 15 dec 2008 12:53

Niemand die me wat raad kan geven?
:(

mr
Berichten: 47

#3 , 16 dec 2008 13:00

heb je een privé bericht gestuurd

Reclame

Franciscus
Berichten: 38678

#4 , 16 dec 2008 15:56

gezien uw toekomstieg ex-echtgenoot een advocaat heeft genomen kan je dat best ook doen
reageer dus niet zelf op die brief maar laat uw advocaat reageren
elk woord dat u schrijft is er een dat verkeerd kan geinterpreteerd worden dus laat het aub over aan deskundigen om van weerwoord te dienen
ps als hij tijdens het huwelijk dan zijn spaarrekeing heeft leeggehaald dan kan u daar ook de gegevens van opvragen maar nogmaals naar een advocaat gaan aub

3399AAaa
Berichten: 818

#5 , 24 dec 2008 15:45

Mevrouw,

iemand bedreigen met vanalles en nog wat per brief is één ding. Uiteindelijk tot een leefbaar resultaat komen of een gelijk krijgen voor de rechtbank is iets heel anders.
Laat u niet imponeren en neem vooral zelf geen initiatief. Op dergelijke momenten heeft u nood aan een goede advocaat met kennis van zaken die u bijstaat voor de zakelijke problemen. Het kan cliché klinken, maar ik heb het zelf meegemaakt.
Het kan nu wat geld kosten, maar u gaat daar achteraf voordeel aan doen.

Ik weet niet uit welke provincie u komt,eventueel kan ik u goede mensen aanraden die geen misbruik van u maken. En om correct te zijn: ik ben zelf geen advocaat en heb geen belangen in gelijk welke advocatenpraktijk.

Terug naar “Echtscheiding”