Wat met onderneming bij scheiding

SaraMakroost
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Wat met onderneming bij scheiding

#1 , 21 okt 2016 19:04

Hey allemaal,

Ik zit met een vraagje.. Ik ben in 2013 gehuwd met mijn ex-partner zonder huwelijkscontract. Ik werkte op dat moment full-time en hij had een eigen zaak. In Mei 2015 heeft hij de scheiding aangevraagd en inmiddels zijn wij officieel gescheiden , ik kampte indertijd met psychische problemen door de scheiding dus heb ik me niet echt bezig gehouden met de scheiding, ik heb alles aan mijn advocate overgelaten maar nu zie ik in dat ik dat beter niet had gedaan.. Ik heb na onderzoek vastgesteld dat mijn ex-partner zijn onderneming aan zijn broer heeft verkocht tijdens ons huwelijk (omdat hij waarschijnlijk de scheiding al zag aankomen), mag dit zomaar zonder mijn toestemming?? Zo nee, wat kan ik hier dan nog aan doen?? Ook krijg ik maar 100euro alimentatie geld voor onze dochter van 2jaar, dit vind ik veel te weinig; Kan ik hier ook nog iets aan doen? Alvast bedankt voor jullie reactie!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus

#2 , 21 okt 2016 21:26

Van wie was de vennootschap?
Wat was de vennootschapsvorm b.v.b.a. - n.v. - c.v.b.a.....?
Wanneer vennootschap opgericht? Voor of tijdens huwelijk?
Wie waren de vennoten/deelbewijshouders /aandeelhouders dus?
Was er een algemene vergadering waar u moest aan deelnemen als mede-eigenaar van een aandeel?
Hebt u iets moeten tekenen bij verkoop van vennootschap?

Alimentatie bepaald in vonnis?

SaraMakroost
Topic Starter

#3 , 25 okt 2016 23:23

Hey , venootschap was van mijn ex partner voor 90% en 10% van zijn broer

Het was een bvba.

Opgericht voor ons huwelijk, maar tijdens ons huwelijk hebben we het afbetaald.

Ik heb nooit aan een vergadering deelgenomen en niks getekend toen het werd verkocht, 8& wist er niet eens van.. hij heeft dit achter mijn rug om gedaan

Alimentatie is bepaald in vonnis

Reclame

Franciscus

#4 , 29 okt 2016 01:29

Onderneming was ook niet van u maar van uw ex.
Betaling van een gemene rekening?
Wat afbetaald ...dan is er wel mogelijk geld maar steeds voor deelbewijzen op naam van u of van uw echtgenoot.
Er was geen huwelijkscontract dus alleen wat na het huwelijk kan gemeen zijn maar die aandelen bestonden al.
Mogelijk alleen geld recupereerbaar maar bij geen contract rekent men meestal pondspons dus ieder neemt deel naar eigen vermogen en kunnen. Maar wordt geacht voldaan te zijn na iedere dag bij wijze van spreke.
of het geld zou aantoonbaar van een rekening van voor uw huwelijk naar de bvba gestort moeten zijn.

Terug naar “Echtscheiding”