echtscheiding

anneke0477
Topic Starter

echtscheiding

#1 , 23 nov 2008 20:11

mijn dochtertje moest vrijdag naar mijn ex man ,had eerder al een smske aangekregen van zijn nieuw vriendin dat ze niet meer voor men dochter gingen zorgen ook mijn ex man ,had het tegen hem gezegd en hij trekt er zijn eigen niks van aan ,wie kan mij zeggen wat ik moet doen want ben ten einden raad

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
citroentje

#2 , 24 nov 2008 13:40

Je zal daar weinig aan kunnen doen.
Onze advokaat zei tegen ons je bent verplicht om allementatie te betalen maar je ben niet verplicht om je kinderen op bezoek te laten komen.
Weet het vond dat ook raar gezegt maar zo is de wed hier in belgie.
Betalen wel er voor zorgen als het je weekend is moet niet.
Vind dat spijtig voor de kinderen en de ene ouder staat er niet bij stil dat hij het kind van hem wegduwt en dat het van hem vervreemt.
De papa van mijn dochter kijk al meer dan 5 jaar niet meer naar haar om.

Rebel-with-a-cause

#3 , 24 nov 2008 18:44

Zoals hier al meerdere keren is aangehaald is het een bezoekRECHT en GEEN bezoekPLICHT, dus als hij er niet wil voor zorgen kan je daar weinig aan doen.
Wat je wél zou kunnen doen is via de jeugdrechter vragen om een verhoging van de alimentatie aangezien je méér moet instaan voor het onderhoud en de verzorging van het/de kind/eren.

Reclame

j.demoor

#4 , 25 nov 2008 10:09

“Art.9.3.De Staten die partij zijn,eerbiedigen het RECHT van het kind dat van een ouder of beide ouders is gescheiden,op regelmatige basis persoonlijke betrekkingen en rechtstreeks CONTACT met BEIDE ouders te onderhouden ,tenzij dit in strijd is met het belang van het kind...“(Verdrag Rechten Kind 20 november 1989).

Ook de VADER MOET dus dit kinderrecht eerbiedigen

INDIEN er een vonnis bestaat waarin ‘mijn dochtertje MOEST vrijdag naar mijn ex man’ opgenomen is dan kan dit vonnis aan de weigering van de vader aangepast worden door de jeugdrechter.

Voornoemde weigering brengt voor de MOEDER hogere onderhoudskosten mee. Die kostenvermeerdering kan gecompenseerd worden door een verhoogd onderhoudsgeld door de jeugdrechter als toebehoren van voornoemde wijziging inzake ouderlijk gezag of door de vrederechter wanneer enkel aanpassing van het onderhoudsgeld gevorderd wordt.

Beide procedures worden ingeleid bij verzoekschrift op tegenspraak. U kan dit verzoekschrift in principe indienen zonder advocaat. Desnoods kopieert u de tekst van art.1034ter Ger.W. en gebruikt u deze als invulformulier. Adresseer dit na invulling aan de jeugdrechter van de verblijfplaats van de kinderen of aan de vrederechter.

Zie ook: http://www.Vredegerecht.be > Formulieren of ga naar de griffie en vraag daartoe een papieren formulier.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

roderidder
Contacteer: Website

#5 , 25 nov 2008 11:13

Als je wil neem ik kosteloos contact op met de vader
Je kan mij via de pb toets onder mijn bericht bereiken

RR

Terug naar “Echtscheiding”