Feiten zijn de volgende:
Mijn ex heeft in 2007 een echtscheiding aangevraagd met tegelijk voorlopige maatregelen. Zij deed dit bij verstek (ik was aan het werk en zij verborg de dagvaarding die betekend werd aan gezinswoning) waardoor ze mij uit het huis kon uitdrijven door deurwaarder.
Bij verstek werden aldus voorlopige maatregelen uitgesproken en tevens reeds de echtscheiding ten gronde op basis van valse feiten (oude wetgeving).
Ik heb de echtscheidingseis ten gronde kunnen terugdraaien op verzet met zelfs een schadevergoeding wegens tergend en roekeloos geding (spijtig genoeg maar 1 EUR).
Heb daarna de feiten zo gelaten, waarbij zij de gehuurde gezinswoning mocht blijven gebruiken, met de bijhorende goederen en meubelen.
Nu zijn we een jaar later en heeft ze de echtscheiding aangevraagd omdat we meer dan 1 jaar uit elkaar zijn. Ik heb er niets op tegen en heb me niet verzet tegen de echtscheiding (volgens de nieuwe wet).
Maar wat moet ik nu doen om de goederen en meubelen die van ons beiden waren (gezamenlijk gekocht tijdens het huwelijk) ? Zij bezit deze nu in de echtelijke woning (huurwoning), maar ik zou toch graag wat recupereren.
Heb ik nog kans als ik de aangestelde notaris in werking stel ? Ik heb echter geen facturen of niets, maar zij zal die ook niet hebben...
Het huwelijk heeft nog geen 3 jaar geduurd en hebben geen kinderen, maar dit is toch iets wat ik liever niet over mij heen laat gaan?
Kan iemand me helpen ? Ik zou bijv graag een aantal tafels of stoelen of zetels recupereren, maar zij heeft al meegedeeld dat ze zich daartegen zal verzetten.
Wat zal de notaris doen als het gewoon woord tegen woord is? Ik zeg dat de goederen gemeenschappelijk zijn en zij zegt dat deze van haar zijn, maar beiden kunnen dit niet bewijzen.