feitelijk samenwonend sinds 5jaar

mir-berthe-jul
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

feitelijk samenwonend sinds 5jaar

#1 , 14 aug 2016 21:21

Mijn partner wil dat ik direct verhuis, alhoewel ik daar al 5jaar gedomicilieerd ben. Ik heb geen eigen woonst .
Mijn vraag is de volgende : hoewel tijd moet ik krijgen om alles te kunnen regelen : nieuwe woonst zoeken, inpakken, verhuizen etc.
Wie weet raad ? Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger

#2 , 14 aug 2016 21:31

Gewoonlijk geeft de vrederechter een maand de tijd.
Uitzonderlijk iets langer.
Ik begrijp toch goed dat u daar woont zonder eigenaar te zijn of huurder?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Franciscus

#3 , 14 aug 2016 22:23

Uw partner kan u er dus niet uitzetten alleen de vrederechter kan dit via vonnis bevelen waartegen u nog eens in beroep kan gaan bij de burgerlijke kamer van de rechtbank eerste aanleg.
Er moeten steeds gegronde redenen voor zijn. U bent er tenslotte ingeschreven gedomicilieerd.

Een andere zaak is wanneer door andere feiten de familierechtbank er bij betrokken is omdat er problemen zijn in familiaal verband en dat bv politie al PV's heeft opgesteld inzake intra familiaal geweld .. dan kan een onderzoeksrechter gevorderd zijn die aan een vrijlating na aanhouding voorwaarden koppelt zoals een anders adres hebben verblijfsadres (tijdelijk)
Of gezien de de familierechtbank gezien de feiten beslissingen neemt omdat er kinderen bij betrokken zijn en dan een beslissing neemt in het belang van de kinderen. Deze kunnen beslissen dat i definitief ergens anders moet gaan wonen.
Gezien zowel onderzoeksrechter als familierechtbank (jeugdrechtbank) rechters zijn kunnen ze ook over woon- of verblijfplaats beslissingen nemen in een vonnis.

Ook de raadkamer ( rechter) en de kamer van inbeschuldigingstelling (raadsheren) in hoger beroep kunnen die beslissing nemen in een vonnis of arrest.

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#4 , 16 aug 2016 09:47

dubbele topic

Terug naar “Echtscheiding”