verandering woonsituatie kind

boersinge
Topic Starter

verandering woonsituatie kind

#1 , 05 jul 2016 09:03

Sinds begin dit jaar hebben mijn ex en ik een definitief vonnis van het hof van beroep ivm de kinderen.
Daarin staat dat de kinderen bij mij gedomicilieerd zijn, ze zijn enkel 1 weekend op de 2 bij hem, en dat hij mij onderhoudsgeld voor de kids moet betalen. Alle andere kosten zijn voor mij.
Nu wil hij en mijn jongste zoon, dat die week om week bij hem is en mijn ex wil hem dan op zijn naam inschrijven.
Ik verlies dan een deel van mijn inkomen en het kindergeld, maar mijn ex zou gewoon het onderhoudsgeld blijven doorbetalen.
Is dit iets wat we kunnen afspreken of is dit niet haalbaar omdat het zo niet in het vonnis staat?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72

#2 , 05 jul 2016 11:33

Is dit iets wat uw ex wil afdwingen (maar waar u niet mee akkoord bent) ? Of is dit iets waar u beiden mee akkoord bent ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

boersinge
Topic Starter

#3 , 05 jul 2016 16:15

De zoon wil vooral week om week bij de papa zijn, en voor de papa gaat dat alleen als hij de zoon op zijn naam krijgt, anders niet.
Omdat mijn zoon het zou willen, zou ik akkoord gaan.

Reclame

sloeberken

#4 , 05 jul 2016 16:44

De regeling bij een schoonbroer is vrij dezelfde, daar staan de kinderen hun domicilie bij hem, maar voor de belasting word er één door beiden ten laste ingebracht
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 jul 2016 21:15

Als kind bij hem staat ingeschreven bestaat er geen reden meer om onderhoudsgeld te betalen. Onderhoudsgeld is verbonden met het onderhouden van een persoon.
Volgens mij is de volgende stap dan ook dat uw ex het arrest van het Hof zal laten wijzigen.
Trouwens sedert enige tijd kunnen kinderen ook ingeschreven worden als verblijfsadres bij de andere ouder op die wijze is geweten dat die oersoon daar kan zijn ( bij calamiteiten) en kan het kind genieten van de voordelen die in die gemeente van toepassing zijn.

Als u echter goed overeenkomt met uw ex zie ik geen problemen edoch u hebt al een arrest van een hof van beroep ...is daar uit af te leiden dat de echtscheiding niet vlekkeloos verlopen is?
Hoe oud is de zoon?

boersinge
Topic Starter

#6 , 06 jul 2016 08:18

mijn zoon is 12 jaar. ik woonde tot voor kort een 25 km van de papa af en we zijn nu verhuisd naar dezelfde gemeente, daarom wil hij dat veranderen.
De relatie tussen mij en mijn ex is al 7 jaar heel slecht. Alleen doet hij nu heel vriendelijk om dit te verkrijgen. Daarom ben ik een beetje bang dat hij er enorm veel voordelen aan gaat hebben en ik veel schade ga lijden. Heb alles een beetje bekeken maar enkel de belastingen met een kind minder ten laste, weet ik niet wat daar aan veranderd.
Terug naar de rechtbank is geen optie omdat we daar al bijna 7 jaar mee bezig zijn geweest.

Terug naar “Echtscheiding”