Hallo
Even een rappe omschrijving.
Wij zijn reeds 11 jaar samen waarvan 4 getrouwd. We hebben 2 kleine kindjes < 4j.
Ik heb sinds kort (EINDELIJK) vast werk gevonden. Ik werk in ploegen (vroeges en lates).
Onze relatie is al eventjes wankel, vooral sinds de geboorte van ons 2e kindje, wat een ongelukje was.
Maar ik heb echt nu besloten dat het genoeg is geweest, ik kan de druk en het onrespectvol behandelen niet meer aan.
Maar nu...?
Ik vind echt NIETS op het internet.
Ik zit onmiddellijk met de vraag; hoe los ik het opvangprobleem op? Want ik sta met shiften en kan de kindjes dus niet altijd bij mij hebben. (de jongste gaat trouwens ook nog niet naar school) Ik heb GEEN familie meer. De laatste persoon is in april overleden. En mijn schoonouders maken er nu al problemen over dat zij de kinderen moeten bijhouden (dus voor hun eigen zoon is het al te veel gevraagd, dus laat staan voor mij).
Het is zo dat de kindjes fulltime bij mij zullen zijn, vermits de papa hen niet wil(de). Plus hij zorgt er niet voor, dus ik kan hen er echt niet achterlaten.
Ik weet ook nu al dat wanneer ik echt zeg dat het zover is (ik heb alleen nog maar gedreigd), dat het automatisch een vechtscheiding gaat worden.
En wat financieel? 2 kinderen (en zeker opvang) kost handenvol geld en ik heb dat niet. Als alleenstaande moeder kan je dat toch niet betalen? Volgens verhalen, zou ik hooguit 100 euro alimentatie krijgen, wat belachelijk weinig is! (Het verschil tussen onze 2 lonen is 350 euro, hij verdient iets meer))
Ik kom volgens mijn berekeningen reeds 100 euro in de maand tekort, gewoon als ik een appartementje zou vinden rond 500 euro. Daar zit nog geen opvang bij!
Trouwens, de opvang moet al speciaal zijn, want ik moet de kinderen reeds om half 6 's morgens kunnen afzetten. En ze moeten tot half 11 's avonds kunnen blijven.
Ik hoor al vele denken, zoek ander werk. Maar ik heb net eindelijk vast werk gevonden. ik heb 7 JAAR interimwerk gedaan, van jobke naar jobke enzovoorts. Ik heb echt een inkomenszekerheid nodig, en in de huidige economie is dat niet vanzelfsprekend. Trouwens ga maar eens solliciteren als je in put zit zoals ik nu...
Waar kan ik terecht voor info, voor goede raad, voor meer uitleg?
Ik heb reeds gepolst bij het OCMW maar ik val niet onder 'de risicogroep' (vrouwen die part-time werken of zonder werk etc.), dus zij kunnen (of willen) mij niet helpen.
En ik kan echt geen consultant betalen, dat is gewoon uitgesloten! Trouwens meestal doen zij eerder de praktische zaken rond oa de verdeling van het huis, enz. Daar maak ik me nu nog niet echt zorgen over.
(Btw, ons huis is nog maar net aangekocht, dus bij verkoop en aftrek van alle schulden, schiet er eigenlijke echt niets over, ik moet al gaan uitvissen hoe ik huurwaarborg ga tevoorschijn toveren.)
Help-o-help!!