Hallo, Mijn ex-vrouw is 4 maanden geleden, zonder eerst te overleggen, met mijn twee jongste kinderen naar zuid Frankrijk verhuisd. Ik betaal voor deze twee kinderen nog steed alimentatie.
Nu is het voor mij moeilijk hiertegen in verweer te gaan omdat ik sinds onze scheiding ook niet meer in Belgie woon, maar in Zwitserland. Ik kan dientengevolge niet de voogdij eisen op grond van verblijf in Belgie.
Nu is het in de jaren sinds onze scheiding steed moeilijker geworden voor mij om, mijn kinderen te bezoeken. Afspraken, verjaardagen, plannen van mijn ex en zo voorts kwamen steeds vaker in de weg. Ik moest ze per auto ophalen in Belgie en daarvoor telkens een nacht in een Hotel overnachten. Sinds mijn kinderen in Frankrijk wonen is het echter onmogelijk omdat de afstanden dit niet meer toestaan. Het is bijna 20 uur rijden.
Nu kwam mijn vrouw met de opmerking dat ik de treinreis van mijn kinder moest betalen als ik ze wilde zien. Is dit terrecht, of is zij verplicht ze naar Belgie te brngen zodat ik ze daar, zoals gebruikelijk, kan ophalen. Ik ben ook berreid een regeling te treffen waarbij ik bijvoorbeeld de helft betaal.
De kinderen (11 en 16 jaar) zijn graag bij mij, het is mijn ex die het meeste in de weg stelt of gewoon niet meewerkt (passive tegenwerking).
Ik dank iedereen voor het delen van ervaringen.
Groet. HW