Ik heb al 5 jaar een Thaise vriendin, en komt om de 2 maand met een toeristenvisum van 90 dagen naar België. We zijn niet getrouwd, hebben geen samenwoningscontract, of welke verbintenis ook. Ze heeft de ganse tijd laten uitschijnen dat het grote liefde was tot de dag dat ik voor ons nog niet gesticht gezin aan het uitkijken was om een woning te kopen. Daar ik haar heel duidelijk heb gemaakt dat ik de woning volledig op mijn naam zou kopen kwam er een kink in de kabel.
Een paar weken later werd ze (waarschijnlijk wou ze dit zelf) zwanger. Nu is ze in haar 6de week en is het hek van de dam. Ze verwijt mij alles wat maar kan. Er is geen praten mee.
Binnen 4 dagen is haar terugticket en is ze verplicht het land te verlaten daar haar visum zal verlopen.
Graag had ik geweten wat mijn rechten en plichten zijn, van het moment dat de kleine komt?
1. Heb ik het recht om de kleine te bezoeken? Daar zij geen Belgische nationaliteit heeft, noch een samenwonings- huwelijks- contract met mij?
2. Indien ze wil, kan ze (en ik denk dat ze hierop wil aansturen) mij alimentatie geld afdwingen?
Uit alle eerlijkheid wil ik het kind erkennen. Maar van samenwonen of verder samen leven kan na deze kink geen sprake meer zijn.
Kan iemand me hierover helpen?