Ik vind dat je met zo'n dingen toch steeds moet oppassen.
Ik ken uw situatie niet, maar leg het mijne even uit.
Ik heb een dochter van 16 jaar. Zij gaat 2 volledige weekends en woensdagnamiddagen naar haar vader.
Vader veranderd op eigen houtje de pas verworven omgangsregel...dagen veranderen en worden de ene keer langer, de andere keer korter,of verwittigt dochter niet zodat ze voor gesloten deur staat met briefje(...ik ben niet op tijd, ga maar naar oma eten) ..
Dochter weet niet meer waaraan en waarop en begint te 'flippen' met slechte schoolresultaten als gevolg.En wordt ze bovendien nog elke dag als ze er is vanalles en nog wat verweten.
Zij en haar stiefmoeder kunnen nog steeds niet door één deur. Haar vader trekt zich van haar niks aan en ziet niet in dat hij het haar niet gemakkelijk maakt.
Ik vind dus dan ook,: Als een kind
de plicht heeft om naar haar vader te gaan en zo de omgangsregel moet respecteren, dan moet in dit geval
ook de vader verplicht worden om op de afgesproken dagen zijn kind op te vangen.
En zeker omdat hij hemel en aarde bewogen heeft ( dochter wou helemaal niet gaan) om omgangsrecht voor zijn dochter te krijgen! Weer een bewijs dat het weer ging om mij te pakken. Spijtig dat hij enkel de dochter er echt mee heeft zitten.
Ik krijg een boete moest de dochter niet gaan naar haar vader.
Ahwel, van mijn part mogen ze die dingen ook omdraaien:

Als hij niet thuis is krijgt hij een boete!
Prinsesje