Ik geraak er even niet meer wijs uit. Ik ben aan het scheiden, op eigen initiatief, maar zonder enige medewerking van de ex.
Aagezien nu zelfs mijn eigen advocaat zichzelf begint tegen te spreken, hoop ik hier op wat meer duidelijkheid, of een tweede opinie.
Enkele maanden geleden heb ik eenzijdig de echtscheiding aangevraagd, EOO echtscheiding op basis van onherstelbare ontwrichting.
Verzoekschrift werd door mijn advocaat ingediend op 8oktober 2015. Op de zitting verscheen mijn ex niet, hij laat zich tot op heden ook nog steeds niet vertegenwoordigen door een advocaat.
Officieel woonden we toen nog op hetzelfde adres (ook al verbleef hij daar amper nog). Aangezien ex zelf geen initiatief nam om zijn adres te wijzigen heb ik een aanvraag tot schrapping gedaan. Pas op 19feb 2016 werd hij uiteindelijk ambtshalve geschrapt.
Ik zou graag een idee krijgen van wanneer het einde van mijn echtscheiding nu eindelijk in zicht is?
In eerste instantie zei mijn advocaat dat ik rekening moet houden met een termijn van één jaar vanaf het indienen van het verzoekschrift, dus vanaf 8 oktober 2015.
Nu zegt hij dat de termijn van één jaar pas begint te lopen vanaf dat zijn adres werd geschrapt en we dus officiel 'feitelijk gescheiden' waren. Dus pas 19februari 2017 aan de eindmeet.
Dat ik in oktober de aanvraag tot scheiding heb gedaan had dat eigenlijk geen enkele zin, heeft geen enkele waarde? Of hoe moet ik dat precies begrijpen dan?
Waar moet ik nu op verder gaan?
Hoe zit het precies in mekaar als EOO wed aangevraagd voor er een feitelijke scheiding (op papier, burgerlijke stand) was?
Ik kreeg immers wel al voor de schrapping in feb een brief van de belastingen voor onze teruggave, dat we elke onze gegevens moesten indienen, aangezien we feitelijk gescheiden waren. Voor de ene instantie was ik dus blijkbaar al feitelijk gescheiden nog voor dit effectief zo was geregistreerd bij de burgerlijke stand.
Ik zie even de bomen door het bos niet meer...?
Alvast dank.