#8 , 23 sep 2008 14:04
Allemaal goed en wel, maar dus die maanden dat zij eiste had zij een inkomen. Dus die maanden die hoeven we niet te betalen.
De vrederechter stelde zelf dat in een procedure eerste aanleg het inkomen van het vriendje en haar eigen inkomen dat nu weer beperkt is, wel in acht zou genomen worden en wij zeker geen volledig onderhoudsgeld meer zouden dienen te betalen. Zij stelde daarom voor om nog eens met de dochter contact op te nemen om kosten te vermijden en tot een akkoord te komen. Let wel, zij heeft een ocmw vergoeding, wat een vervangingsinkomen is, dus hoeven wij hoegenaamd niets te betalen. Wij wensen wel een tegemoetkoming te doen, beperkt natuurlijk.
Het gaat ons enkel om het verkrijgen van rechtsgeldigheid, zonder een procedure te moeten starten...
Het burgerlijk wetboek heb ik zelf al tientallen keren gelezen...
Het is zelfs eenvoudig, ze heeft een uitkering, dus hoeven wij niets meer. Maar zolang er niets op papier staat... Kunnen wij gejend worden langs alle kanten...Om dat te vermijden wensen wij nog een tijdje verminderd te betalen om het dan later als zij haar diploma heeft of volledig werkt, stop te zetten...
Wij hebben zelfs geen rekeningnummer van haar en met een nieuw contract waarin alles in acht genomen wordt, kunnen wij dus opnieuw de puntjes op de i zetten...
En een eot is een contract tussen echtgenoten, de vrederechter stelde wel dat de onderhoudsplicht van de vader nog primeerde boven die van het vriendje, maar dat het vriendje ook een plicht had en dat dat in acht genomen moest worden... En haar vervangingsinkomen moesten we ook incalculeren.
Laatste kans denk ik om een procedure te vermijden en dan is het wel om afschaffing te bekomen...Nu is dit denk ik een kans om haar toch nog wat te steunen....