Ik heb mijn advocaat een provisie van €500 betaald om een deurwaarder aan te stellen voor achterstallige alimentatie (om en bij de €1700 momenteel)
Dit was de mail van mijn advocaat:
Geachte mevrouw,
Ik heb geen reactie van tegenpartij mogen ontvangen op mijn aangetekend schrijven. Ik heb vervolgens gerechtsdeurwaarder gecontacteerd aangaande een gedwongen uitvoering. De kosten hiervan bedragen voor de betekening-bevel ongeveer 400 euro waarna tot beslaglegging kan worden overgegaan.
Voor DAVO moet eerst een betekening-bevel gebeuren en nadien een attest van de deurwaarder dat er geen uitvoering mogelijk is.
Indien U wenst dat verder het nodige wordt gedaan zal U mij een provisie van 500,00 euro willen storten op mijn kantoorrekening xxx Indien tegenpartij middelen heeft kunnen wij de kosten van deurwaarder wel terug recupereren.
U hiermede naar behoren te hebben ingelicht, teken ik,
Met de meeste hoogachting,
Enkele vragen:
* Klopt het dat alles eerst via inbeslagname goederen/loon moet geprobeerd worden vooraleer DAVO iets kan doen (advocaat beweert zo, ik vroeg om de deurwaarder misschien niet te doen en gewoon via DAVO te gaan?)
*Als er geen of te weinig loon inkomsten zijn, als ook niet voldoende goederen, wat zijn mijn kansen dan nog? Enkel DAVO?
* Is €400 niet een heel hoog tarief voor een deurwaarder? En voor wie zullen uiteindelijke de kosten van de deurwaarder zijn? Ik vermoed dat ik op het einde van de rit na aftrek alle kosten, gewoon een procedure sponser zonder iets te bekomen van mijn achterstallen? Ik heb immers lang getwijfeld om dit te doen maar uiteindelijk was de situatie uitzichtloos waardoor ik deze stappen wel moet nemen, niet voor mezelf maar voor mijn kind, dat is de drijfveer. Maar ik schat mijn kansen heel laag in om uiteindelijk iets te bekomen.