Gezamenlijke spaarrekening

msquul
Topic Starter

Gezamenlijke spaarrekening

#1 , 28 aug 2008 15:16

Enkele dagen nadat mijn ex en ik beslist hadden uit elkaar te gaan is hij naar de bank gegaan en heeft hij de gemeenschappelijke bankrekening geplunderd. Er stond meer dan 10000euro op en het grootste gedeelte was van mij aangezien ik werkte en mijn ex op ziekenkas was.

Ik heb al verschillende malen getracht tenminste de helft van het geld terug te krijgen maar dit zonder succes.

Kan iemand mij tips geven of mij vertellen wat ik kan doen om tenminste de helft van mijn zuurverdiende spaarcenten terug te krijgen.

Alvast bedankt voor je reactie.

MVG

Msquul

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 28 aug 2008 15:36

Als jullie getrouwd zijn zonder huwelijkscontract, vrees ik dat je weinig kans maakt.
Diefstal tussen echtgenoten bestaat niet.

Beachcomber

#3 , 28 aug 2008 16:16

Laat de diefstal dan voor wat het is en eis gewoon de terugbetaling op burgerlijk vlak van het deel van die rekening waarop de poster hierboven recht heeft.

Ik raad aan om onmiddellijk een aangetekende brief te sturen met daarin de vermelding dat u gemerkt heeft dat de gemeenschappelijke rekening was geplunderd en dat u uw deel van deze rekening opeist, zijnde 1/2e van het totale bedrag vermeerderd met de intresten sinds de dag van de feitelijke scheiding. u vermeldt er ook bij dat u niet zal nalaten uw rechten te verdedigen voor de rechtbank.

Indien betaling uitblijft kan u zich wenden tot de vrederechter of tot de rechtbank van eerste aanleg.

Succes.

Reclame

Rebel-with-a-cause

#4 , 28 aug 2008 20:45

Indien betaling uitblijft kan u zich wenden tot de vrederechter of tot de rechtbank van eerste aanleg.

Succes.
Mijn (persoonlijke) ervaring heeft mij geleerd dat dit weinig tot geen succes heeft.
Als er personen zijn die dit, voldoende gestaafd, kunnen weerleggen ben ik misschien wel geneigd om mijn gedacht daarover te veranderen, maar tot dan. :roll:

j.demoor

#5 , 30 aug 2008 11:02

Ik ga ervan uit dat ‘mijn ex’ uw echtgenoot is met wie u niet meer samenwoont.

“Art.223.Indien...beveelt de vrederechter, op verzoek van de andere echtgenoot, dringende voorlopige maatregelen betreffende de persoon en de goederen van de echtgenoten en de kinderen.Hetzelfde geschiedt op verzoek van een der echtgenoten, indien de verstandhouding tussen hen ernstig verstoord is.”(Burgerlijk Wetboek).

U kan dus ONVERWIJLD dringende voorlopige maatregelen vorderen onder meer met betrekking tot die 10000euro.Die maatregelen kunnen het bevel omvatten aan uw echtgenoot u de helft terug te betalen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Echtscheiding”