hij neemt drugs!!! wat met kindje?

shasha
Topic Starter

#16 , 21 aug 2008 01:06

ik heb van hem een papier waarin hij toegeeft dat hij drugs neem er staat letterlijk in

Ik ... geef toe de voorbije maanden enkele keren hard drugs gebruikt te hebben .Beloof hierbij dit niet meer te doen .Bij twijfel geef ik mijn woord een drugtest te ondergaan wanneer dit aan mij gevraagd wordt.De uitslag hiervan kan de omgangsregeling,voor mijn zoon ..., veranderen .

ondertekenend ....
en dit is ondertekend.
ben ik hier iets mee
en scheld me aub ni uit als slechte moeder want dat ben ik helemaal niet
wat het beste is voor mijn zoontje telt.

wat kan ik doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#17 , 21 aug 2008 10:25

En scheld me aub ni uit als slechte moeder want dat ben ik helemaal niet. Wat het beste is voor mijn zoontje telt.
Niemand zegt dat u een slechte moeder bent, verre van. Maar als moeder van vier kinderen vond ik niet meer dan mijn plicht om u op de gevaren te wijzen die kunnen ontstaan als u uw zoontje met hem meegeeft. Uiteraard doet u met die raad wat u wil.

Ik zou, zelfs met zijn beloftes, het kind niet meer meegeven en éérst een regeling vragen via de jeugdrechtbank.

Laat de rechter oordelen in hoevere je ex-vriend in staat is om te zorgen voor zijn zoontje. Maak gebruik van die brief!

In afwachting van een uitspraak kan je ergens afspreken waar hij zijn zoontje gedurende x tijd kan zien onder jouw toezicht of iemand die je kan vertrouwen.

shasha
Topic Starter

#18 , 21 aug 2008 15:11

bedankt voor de raad
ik ga hem zeker opvolgen. op deze manier komt er nooit een regeling
ik heb hem teveel vertrouwen gegeven

groetjes en ik laat zeker weten hoe het afloopt

Reclame

roderidder
Contacteer: Website

#19 , 22 aug 2008 13:44

op deze manier komt er nooit een regeling
Eerst moeite doen dat lijkt me het allerbeste.

Mijn advies > hulpverlening

waarom > met gerechtelijke uitspraken zit je vast en zie wat Lex hier schrijft over junkies...

Beter, nee veel beter is dat jullie er gezamelijk uit geraken en geloof me dat dit het beste kan met hem in plaats van dat alles boven Uw/zijn hoofd beslist zal worden.

Op de vraag ben je een goede moeder?
Ach we hebben het hier op het JF al eens gehad dat de moeder/vader het kleine kind in de auto op de parking van je werk achterlaat en door de fele zon het kind komt te sterven. Nee als je dit niet opzettelijk doet ben je m.i. allicht geen slechte ouder. Anders ligt het wel als men niet voldoende respect kan opbrengen voor de andere ouder (en zijn/haar rechten) waarbij de kinderen geraakt worden in hun integriteit van kind zijn. Kinderen hebben nu eenmaal beide ouders nodig voor zich goed te ontwikkelen, als goede ouder weet je dat en gedraag je daar naar.

RR

shasha
Topic Starter

#20 , 22 aug 2008 13:54

daar ben ik het mee eens maar het gaat nog steeds om een babytje he
die hebben voornamelijk de mama nodig denk ik

groetjes

roderidder

#21 , 22 aug 2008 14:07

nee maar ga je de uitdaging met me aan om mijn argumenten te weerleggen?

RR

roderidder

#22 , 23 aug 2008 12:25

in afwachting misschien het transcript van het VTM nieuws

1 jaar cel voor moeder die contact tussen kinderen en hun vader verhinderde

Transcript VTM nieuws 21/08/2008

VTM nieuws
“Een gescheiden moeder van twee kinderen is veroordeeld tot een jaar cel omdat ze had verhinderd dat de kinderen contact hadden met hun vader volgens de rechter heeft ze daarmee hun kinderen moreel en psychisch mishandeld. Het is erg uitzonderlijk dat de rechter zo een strenge straf oplegt de vader van de kinderen is opgelucht dat er eindelijk een uitspraak is maar een gevangenisstraf vind hij toch ook geen oplossing.”

Aagje Vanthomme doet verslag
“Schaarse foto’s van zijn kinderen die G.L. sinds zijn echtscheiding 4 jaar geleden nauwelijks heeft gezien, hij had wel omgangsrecht maar zijn ex-vrouw stak daar telkens een stokje voor.

De vader
“Toen het huwelijk stuk liep heb ik de verwittiging gekregen van als je doorgaat dan ga je nooit de kinderen krijgen en we zijn nu 4 jaar verder en het blijkt nog steeds zo.

Aagje Vanthomme
Na jaren van gerechtelijke procedures is zijn ex-vrouw nu veroordeeld tot een jaar gevangenis omdat ze de kinderen moreel en psychisch heeft mishandeld een hoofd uitzonderlijke straf.
-de vader- is er zelf ook niet echt blij mee.

De vader
Als je als ouder probeert goed op te voeden, ook al leef je apart van elkaar moet je in eerste instantie naar de kinderen kijken en een mama in de gevangenis steken is niet de oplossing.

Aagje Vanthomme
Maar ondertussen heeft ie zijn kinderen nog steeds niet gezien, hij vreest dat dat misschien ook nooit zal gebeuren

De vader
Ze bezien mij als een soort boeman of als een persoon die hen kwaad komt aandoen terwijl dat ik eigenlijk de beste bedoelingen heb met de kinderen

Aagje Vanthomme
Hun moeder was niet bereikbaar voor commentaar maar haar advocate zegt dat ze in beroep gaat.

* * * *

Wat zegt de Belgische Wet?

Art. 374Burgerlijk Wetboek
…Hij (de rechter) kan eveneens bepalen welke beslissingen met betrekking tot de opvoeding alleen met instemming van beide ouders kunnen worden genomen. Hij bepaalt de wijze waarop de ouder die niet het ouderlijk gezag uitoefent, persoonlijk contact met het kind onderhoudt.
De strafwet art. 432SW >> cfr. “cel omdat ze had verhinderd dat de kinderen contact hadden met hun vader” dat is dus de reden en goede weergave van de wet
§ 2. Indien de schuldige het minderjarige kind meer dan vijf dagen verborgen houdt voor degenen die het recht hebben het op te eisen of het minderjarige kind onrechtmatig buiten het grondgebied van het Koninkrijk vasthoudt, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van een jaar tot vijf jaar en met geldboete van vijftig frank tot duizend frank, of met een van deze straffen alleen.
Is de schuldige geheel of ten dele ontzet uit de ouderlijke macht, dan is de gevangenisstraf minstens drie jaar.
§ 3. Wanneer over de bewaring van het minderjarige kind mocht zijn beslist, hetzij gedurende het verloop of ten gevolge van een geding tot echtscheiding of tot scheiding van tafel en bed, hetzij in andere bij de wet bepaalde omstandigheden, dan worden de straffen bepaald in de §§ 1 en 2 toegepast op de vader of de moeder die het minderjarige kind onttrekt of poogt te onttrekken aan de bewaring van hen aan wie het krachtens de beslissing is toevertrouwd, die het niet afgeeft aan degenen die het recht hebben het op te eisen of die het, zelfs met zijn toestemming, ontvoert of doet ontvoeren.

Een dikke proficiat aan VTM zou ik zeggen omdat als je een familiezender wil zijn dan moet je ook investeren om kwaliteit moet kunnen leveren in nieuws rondom familiale zaken. concurrent EEN had het over bezoekrecht (wat echt denigrerend is en ook een belediging naar de kinderen toe cq. heeft dat kind nog recht om thuis te komen bij zijn twee ouders?) waarbij een anonieme getuige wat over de scheidingsproblematiek kwam vertellen waarbij de moeder de kinderen verhinderde om contact te hebben met hun vader die ook met het rechtbank-in-rechtbank-uit-syndroom bevangen zat maar geen kinderen zag zoals de rechter bepaald had.

tja er zal wel iets van aan zijn ... Fide, sed qui vide! (Vertrouw, maar let op wie)

RR

shasha
Topic Starter

#23 , 25 aug 2008 14:07

kom maar met argumenten!
ik blijf bij mijn gedacht dat hij te klein is

roderidder

#24 , 25 aug 2008 15:35

Een klein kind kan zich ook aan slangen hechten
De kwaliteit van die hechtingsband kan gemeten worden

dat zijn al 2 argumenten

Dat lijkt me al een prima begin...

we zijn vertrokken en kijken of ik je in het belang van je kind op andere gedachten kan brengen

RR

shasha
Topic Starter

#25 , 28 aug 2008 14:30

sorry meneer maar ik neem aan dat u geen rechter of advocaat bent !
ik kan mij niet voorstellen dat als je 38 uur per weekt werkt en de mama maar 21 dat het dan het beste voor het kind is om een hele week bij de onthaalmoeder te verlblijven . als dit alles andersom zou zijn en ik zou zoveel werken zou ik dit begrijpen en genieten van mijn vrije dagen met mijn zoon

maar zo denkt blijkbaar alleen een moeder he.

roderidder

#26 , 28 aug 2008 16:44

ik kan mij niet voorstellen dat als je 38 uur per weekt werkt en de mama maar 21 dat het dan het beste voor het kind is om een hele week bij de onthaalmoeder te verlblijven
Dit is inderdaad moeilijk dat is een argument wat ik zeker zou meedelen aan de rechter en ook de rechters hebben het daar blijkbaar moeilijk mee. Mogelijks maak je een punt moet er toch nog eens diep over nadenken en wat laten bezinken. Wat zegt je advocaat of de bemiddelaar van dat standpunt, geeft die U gelijk?
als dit alles andersom zou zijn en ik zou zoveel werken zou ik dit begrijpen en genieten van mijn vrije dagen met mijn zoon

Dat zou ik in jou plaats maar niet te hardop roepen, zeker hier niet
maar zo denkt blijkbaar alleen een moeder he.
Lang geleden (vanaf als de TV uitgevonden werd) waren de rechters alleen maar mannenelijke rechters die op tv kwamen, maar de kans dat nu een vrouwelijke rechter hierover moet beslissen in dat soort zaken is behoorlijk gestegen en dat is een goede zaak. Hetzelfde voor vrouwelijke ministers. Het volk weet dat ze zwanger kunnen geraken. Meer en meer wordt aanvaard dat men "bloot" in de verkiezingskampagnes aanvaard of juist in die periode's de foto's van vroeger onverwachts in de kijker komen te staan.

RR

shasha
Topic Starter

#27 , 29 aug 2008 15:14

mijn advocaat heeft me hier 1OO procent gelijk in gegeven .
als ik dan toch ,volgens mijn ex,heel de week moet "babysitten" .vraagt mijn advocaat zich af ,net zoals ik , waarom dan toch perse die week om week .
het gaat toch om het kind.

graag zou ik je mening weten over het drugsgebruik van mijn ex. hij heeft deze week weer een drugtest geweigerd. wat zou u doen in dit geval?

groetjes

roderidder

#28 , 30 aug 2008 15:31

mijn advocaat heeft me hier 1OO procent gelijk in gegeven .
als ik dan toch ,volgens mijn ex,heel de week moet "babysitten" .vraagt mijn advocaat zich af ,net zoals ik , waarom dan toch perse die week om week . het gaat toch om het kind.
met advocaten moet je in die materie altijd opletten.
Het gevaar bestaat dat je al snel samen met je advocaat als een soort team ten strijde gaat trekken om het belang van het klein dutske
Vlak na de zitting valt dit voor mij het hardste op en dat maakt me vaak triest, maar dat zal mijn lot wel zijn zekers, dat heb ik al aanvaard

bij bemiddelaars daarintegen zit je oog in oog met je ex en de bemiddelaar kiest resoluut partij voor het kind

laat ons hier op het JF een rollenspel spelen en veronderstellen dat ik hier in deze zaak de bemiddelaar ben dan zal je mij wel vertellen wat voor een papier je ex wel getekend heeft en dan luister ik heel aandachtig wat er gezegd wordt en zal de nodige tijd nemen om aan de vader uit te leggen hoe gevaarlijk dat wel niet is
hij heeft deze week weer een drugtest geweigerd. wat zou u doen in dit geval?
De kans is wel heel groot dat ik stelling neem dat de moeder hier gelijk zal geven en niet van mijn standpunt afgaan totdat dit punt opgelost is. Van drugs krijg je wanen en gevaarlijke risico's zou ik in zo'n een geval niet nemen

RR
Laatst gewijzigd door roderidder op 30 aug 2008 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Lex

#29 , 30 aug 2008 15:40

De kans is wel heel groot dat ik stelling neem dat de moeder hier gelijk zal geven en niet van mijn standpunt afgaan totdat dit punt opgelost is. Van drugs krijg je wanen en gevaarlijke risico's zou ik in zo'n een geval niet nemen.
Tiens...ga je me toch nog gelijk geven?

"Een junk die moet babysitten, dat gaat NIET!"

No way,onder geen enkel beding!

roderidder

#30 , 31 aug 2008 12:57

shasha het laten we in deze draad je zoontje Leopold noemen.
Het kan toch bijna niet anders dat je je dutske vertrouwd
Maar van wie is Leopold?

RR

Terug naar “Echtscheiding”