aanslag meubels bij echtscheiding

maeva
Topic Starter

aanslag meubels bij echtscheiding

#1 , 19 aug 2008 08:21

Beste,
Mijn scheiding is bijna rond. Mijn probleem zit hem bij het volgende: We zijn verplicht om samen de lening van de auto af te lossen. Dit is beslist in kort geding. Mijn ex man heeft de auto, vermits ik er niet kan mee rijden.

Gisteren stond er hier ineens een deurwaarder aan de deur omdat meneer zijn deel van de lening nt aflost. Kan hij alleen bij mij de meubels komen opladen. Bij hem zijn ze niet geweest. Ik vind dit niet kunnen.

Mvg Maeva

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 19 aug 2008 11:44

Ik vind dit niet kunnen.
Ik ook niet, maar toch zal je moeten betalen of je inboedel is foetsie!

Alhoewel...meubels afbreken,opladen,vervoeren,uitladen, meubels in elkaar vijzen(10 'zwarte' werkuren+camionette+slotenmaker) en dan nog eens een verkoop regelen...als de deurwaarder uit zijn kosten zal geraken zal hij tevreden mogen zijn.

Wel opletten met luxeproducten zoals auto’s,antiek, kunst en wijnkelders, daar zijn deurwaarders wel tuk op!

Maar voor meubels (uit geperst karton), is de kans toch klein dat men komt opladen en overgaat tot verkoop.

Ook de restwaarde van electronica is nihil. Tegenwoordig koop je een DVD speler,nieuw, voor minder dan 40 euro.

Heb ooit eens iemand horen zeggen tegen een gerechtsdeurwaarder ‘ je moet het niet opschrijven, je mag het onmiddellijk opladen’!

Rebel-with-a-cause

#3 , 19 aug 2008 12:47

Heb ooit eens iemand horen zeggen tegen een gerechtsdeurwaarder ‘ je moet het niet opschrijven, je mag het onmiddellijk opladen’!
Ook nog gehoord:
"Je moet het niet komen halen, ik breng het wel !!"

Of nog beter, door de deurwaarder zelf:
"+Dit is het zelfs niet waard om op te schrijven"

Reclame

MDM74

#4 , 19 aug 2008 13:15

Ook nog gehoord:
"Je moet het niet komen halen, ik breng het wel !!"

Of nog beter, door de deurwaarder zelf:
"+Dit is het zelfs niet waard om op te schrijven"
:D :D :D

maeva
Topic Starter

#5 , 19 aug 2008 13:46

Ik vind dit niet kunnen.

Ik ook niet, maar toch zal je moeten betalen of je inboedel is foetsie!

Ik betaal mijn deel dus wel van de lening en hij niet. Ze zouden bij hem den boel moeten opladen en niet bij mij!!!!!!

Lex

#6 , 19 aug 2008 13:58

MDM74, we kunnen er eens mee lachen maar je zal de deurwaarder maar over de vloer krijgen terwijl heel de buurt staat te gapen!

maeva, dat is het nadeel als men geen huwelijkscontract heeft...samen delen=samen den dieperik in!

Ten opzichte van derden is dit niet tegenstelbaar!

MDM74

#7 , 19 aug 2008 19:02

MDM74, we kunnen er eens mee lachen maar je zal de deurwaarder maar over de vloer krijgen terwijl heel de buurt staat te gapen!
Ja da's waar.... Alhoewel ik het gevoel ken hoor! Ik ben hertrouwd sinds 2002 en mijn man heeft heel veel schulden uit zijn verleden. Met als gevolg dat we ook wel al wat deurwaarders over de vloer hebben gehad. Gelukkig is het alleen bij opschrijven gebleven, en hebben we tot hiertoe alles al netjes kunnen betalen.
Ik wil toch effe Maeva heel veel sterkte toewensen...

Terug naar “Echtscheiding”