Onderhoudsgeld door rechtstreekse inhouding inkomsten

Annelies
Topic Starter

Onderhoudsgeld door rechtstreekse inhouding inkomsten

#1 , 05 aug 2008 16:40

Beste,

het vredegerecht nam de beslissing om mijn ex-partner te veroordelen tot het betalen van onderhoudsgeld voor onze dochter.

De vrederechter stond ook een ontvangstmachtiging toe als de ex niet vrijwillig zou betalen. Ik heb contact genomen met het vredegerecht, hier werd mij gezegd dat dit wil zeggen dat als de ex niet betaalt, ik een brief kan doen naar het vredegerecht dat hij niet betaalt en dat vanuit het vredegerecht een ontvangstmachtiging word gestuurd om het onderhoudsgeld rechtstreeks te laten inhouden van zijn inkomsten. In deze brief moet ik echter vermelden welke inkosmten de ex heeft: loon, ziektegeld, werkloos? En wie dit uitbetaalt?
Hier zit juist mijn probleem, er is geen contact met mijn ex. Ik weet dit dus niet? Kan iemand mij helpen om dit te weten te komen. Gezien financiële problemen, is het moeilijk om een advocaat onder de arm te nemen.

Alvast bedankt voor een reactie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
MDM74

#2 , 05 aug 2008 17:40

Kan je geen pro deo advocaat nemen die dit kan uitzoeken??

Rebel-with-a-cause

#3 , 05 aug 2008 17:42

Als je contact opneemt met de kas die de kinderbijslag uitbetaalt, kunnen die je misschien wel de nodige gegevens bezorgen.

Reclame

Yannick

#4 , 05 aug 2008 19:18

Als je contact opneemt met de kas die de kinderbijslag uitbetaalt, kunnen die je misschien wel de nodige gegevens bezorgen.
Hoe weet je welke kas dit uitbetaald?

Rebel-with-a-cause

#5 , 05 aug 2008 19:39

Hoe weet je welke kas dit uitbetaald?
Als je nog een cheque krijgt of als de kinderbijslag gestort wordt op de rekening staat er toch een opdrachtgever bij! :roll:

Terug naar “Echtscheiding”